شمانیوز
شما نیوز

مهندس بنابی دلایل انتخاب شرکت ارتباطات زیرساخت را به‌عنوان شرکت برتر دولتی در جشنواره شهید رجایی تشریح کرد

مهندس سجاد بنابی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، دلایل انتخاب شرکت ارتباطات زیرساخت در جشنواره شهید رجایی به‌عنوان شرکت برتر دولتی در میان تمام مؤسسات و شرکت‌های دولتی کشور را تشریح کرد.

مهندس بنابی دلایل انتخاب شرکت ارتباطات زیرساخت را به‌عنوان شرکت برتر دولتی در جشنواره شهید رجایی تشریح کرد

به گزارش شمانیوز به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، هم‌زمان با گرامیداشت هفته دولت در جشنواره شهید رجایی سال 98 در مراسمی که با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و مقامات بلندپایه کشور که در روز ششم شهریورماه،باهدف تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت و ارتقای فرهنگ تلاش و تعهد در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، حمید فتاحی معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، لوح تقدیر این جشنواره را از دستان رئیس‌جمهور دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت ارتباطات زیرساخت در این جشنواره موفق شد رتبه برتر درمجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهید رجایی سال 98 را در میان دستگاه‌های اجرایی کشور کسب کند.

مهندس سجاد بنابی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، در قالب یادداشتی که در اختیار پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت دلایل این انتخاب را تشریح کرد.

متن کامل این یادداشت به این شرح است:

شرکت ارتباطات زیرساخت موفق شد در جشنواره شهید رجایی درمجموع دو محور شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه اول را در بین تمام مؤسسات و شرکت‌های دولتی کشور اخذ نماید. این موفقیت گذشته از آنکه حاصل تلاش دسته‌جمعی کلیه مدیران و کارکنان شرکت بوده است؛ محصول پایه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیقی است که در راستای تغییر و تحول به نفع مردم و نیل به آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی، توسط وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات جناب آقای مهندس جهرمی و همراهی مدیران ارشد این حوزه از 2 سال گذشته آغاز گردیده و انشاالله تا تحقق تمامی اهداف در راستای افزایش شفافیت و پاسخگویی و نیل به تحول دیجیتال با کمک همه نیروهای جوان و باانگیزه ادامه خواهد یافت.

در جشنواره سال 1398 شهید رجایی که مرتبط با شاخص‌های عملکردی سال 1397 بوده است؛ در محور «شاخص‌های عمومی» مرتبط با برنامه اصلاح نظام اداری کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت با انجام و اجرای اقداماتی هدفمند توانسته است برای اولین بار رتبه نخست را در کشور اخذ نماید؛ و به‌طور مشخص در محور ساختار سازمانی (محور 1) و محور توسعه دولت الکترونیکی (محور 2) و محور سنجش و ارتقای بهره‌وری (محور 5) از محورهای عمومی، با ارتقای قابل‌توجه مجموع امتیاز شاخص‌ها نسبت به سال‌های گذشته (ارتقای بیش از 80 درصدی)، بیش از 90 تا 95 درصد امتیاز کل محور را اخذ نموده و سرآمد دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.

در این راستا علاوه بر اجرای اقداماتی که منجر به کسب امتیاز تقریباً کامل شاخص‌ها در محورهای فوق الاشاره شده است؛ اقدامات مؤثر و هدفمندی به شرح ذیل به اجرا درآمده و یا در حال اجراست که نویدبخش پایدار بودن این نتایج برای سال‌های آتی نیز خواهد بود:

محور ساختار سازمانی

- ساختار سازمانی تفصیلی شرکت که با بهره‌گیری از مدل‌های مرجع بین‌المللی، در سال گذشته تدوین و در دی‌ماه 1397 به تائید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است، با کاهش 15 درصدی پست‌های سازمانی توانسته است کل هدف برنامه ششم توسعه را در پایان سال دوم آن محقق نماید.

- انشاالله با اجرای کامل پروژه معماری سازمانی و مدیریت فرایندهای کسب‌وکار در سال جاری و اوایل سال آتی، گام نهایی تغییر برای دستیابی به سازمانی چابک و ذینفع مدار در سال 1399 و در دولت تدبیر و امید محقق خواهد شد.

- ارتقای امتیاز شاخص‌های این محور از کمتر از 54 درصد در سال 1396 به بیش از 95 درصد در سال 1397

محور دولت الکترونیکی

- در سال گذشته اقدامات بی‌شماری در راستای توسعه دولت الکترونیکی در شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفته است و این اقدامات تا دستیابی به اهداف نهایی تداوم دارد. اقداماتی نظیر توسعه آموزش و مفاهیم تحول دیجیتال برای تغییر Mind set مدیران و کارکنان؛ تدوین فرآیندهای سازمانی و اتوماسیون فرآیندهای سمت مشتری؛ تدوین معماری سازمانی؛ اصلاح و بهبود پرتال سازمانی و توسعه اطلاع¬رسانی و ارتقای شفافیت؛ توسعه سامانه ویدئو کنفرانس، بهبود سامانه billing و CRM ، اتصال به GSB و .... و همچنین تشکیل منظم جلسات کمیته دولت الکترونیکی و ارزیابی و ممیزی منظم شاخص‌های این حوزه و تعامل با ارزیابان سازمان‌های بیرونی که منجر به:

- ارتقای 61 رتبه‌ای در چهارمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی کشور توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران نسبت به سال 1396 و کسب رتبه 17.

- کسب رتبه 9 در پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی کشور توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور و قرار گرفتن در بین 10 دستگاه اجرایی کشور.

- کسب رتبه هفتم در دومین دوره جایزه دولت الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور و ارتقای 19 رتبه‌ای نسبت به سال 1396 (نتایج رسمی جایزه طی 10 روز آینده اعلام می‌شود).

- ارتقای امتیاز شاخص‌های این محور از حدود 55 درصد در سال 1396 به بیش از 90 درصد در سال 1397.

محور سنجش و ارتقای بهره‌وری

- تشکیل منظم جلسات کمیته بهره‌وری شرکت و سنجش و پایش منظم و هدفمند شاخص‌ها

- پیشرفت قابل‌توجه در استقرار کامل چرخه مدیریت بهره‌وری در شرکت و استقرار کامل آن تا پایان سال جاری و تحقق کامل هدف برنامه ششم قبل از اتمام برنامه

- کسب عنوان سازمان بهره‌ور به‌عنوان بالاترین سطح در جایزه ملی بهره‌وری 1404 در سال 1397

- ارتقای امتیاز شاخص‌های این محور از 50.3 درصد در سال 1396 به بیش از 90 درصد در سال 1397

در سال 1397 در سایر محورهای مرتبط با شاخص‌های عمومی نیز رشد مناسبی نسبت به سال 1396 اتفاق افتاده است که این وضعیت در سال 1398 نیز ارتقا خواهد یافت که در خصوص میزان امتیاز و ارتقا در سایر محورها باید منتظر اعلام رسمی نتایج ارزیابی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور طی یک ماه آینده باشیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied