شمانیوز
شما نیوز

بانک ملی ایران 91 ساله شد

9 دهه پیش آرزوی مردم ایران رهایی از سلطه اقتصادی و سیاسی بیگانگان و جلوگیری از تسلط آنها بر منابع حیاتی و ذخائر کشور با تاسیس یک بانک ملی بود و حالا 91 سال پرافتخار از تاسیس «بانک ملی ایران» و تحقق این آرزوی دیرینه می گذرد.

بانک ملی ایران 91 ساله شد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، اکنون 91 سال است که از تأسیس بانک ملی ایران می‌گذرد. بانکی که روزگاری تنها در چند گیشه خلاصه می شد و با سرمایه های مردمی راه اندازی شده بود.


این بانک نهادهایی مانند بانک مرکزی، بانک کشاورزی و... را در دل خود داشت که بعدها با تصویب لایحه اساسنامه بانکی و پولی ایران در مجلس، وظایف بانک مرکزی مانند حق انحصاری انتشار اسکناس و تنظیم جریان پول کشور از آن منتزع شد. همچنین با افزایش شعب بانک، بانک فلاحتی یا همان بانک کشاورزی امروزی نیز متولد شد.


بانک ملی ایران امروز  با تکیه بر اعتماد مردمی ، در بسیاری از طرح های توسعه ای، عمرانی و زیربنایی در کشور ایفای نقش می کند و بسیاری از پروژه های عام المنفعه مانند ساخت مدارس، راه های روستایی، خانه های بهداشت و ... با حمایت های این بانک برای آبادانی ایران اجرا شده است.


به جرات می توان گفت امروز این نهاد مالی یکی از عظیم ترین و استوارترین بنگاه های اقتصادی کشور است و به اذعان بسیاری از مقامات بلند پایه، بازوی اقتصادی دولت تلقی می شود و نقش آن در اجرای سیاست های توسعه ای کشور انکارناپذیر است.


مشتریان بانک امروز تنها با یک نهاد فعال در حوزه پولی و مالی در ارتباط نیستند، بلکه بانک ملی ایران را در قامت یک سازمان دانش بنیان، عملگرا و تحول خواه مشاهده می کنند و با اعتمادی 91 ساله یاریگر همیشگی این بانک می باشند.


این بانک همواره تلاش کرده تا مشتری مداری را سرلوحه خود قرار داده و ارایه خدمات سهل تر در کوتاه ترین زمان ممکن را برای مشتریان امکان پذیر کند و حالا مشتریان با سامانه های غیرحضوری مانند «بام»، «بله» و «بانک آفیسر» از مراجعه به شعبه بانک بی نیاز هستند.


بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک دولتی با حضور همیشگی خود در تمامی دوران های سخت کشور نظیر جنگ و تحریم اقتصادی سعی در ادای دین خود به ملت شریف ایران داشته و همراه همیشگی دولت و مردم بوده است.


فعالیت های مولد بانک در قالب معاملات بانکی که نشأت گرفته از قوانین بانکداری اسلامی است، سبب توسعه چشمگیر راه اندازی و احیای کارخانجات صنعتی، کشاورزی و تولیدی متعلق به بخش های خصوصی، تعاونی و دولتی در سال های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است و این بانک ضمن ایفای نقش تعیین کننده خود در سازندگی میهن اسلامی، در راستای اصلاح و استحکام بیشتر ساختار مالی کشور نیز نقش داشته است.


بانک ملی همواره در تلاش است تا در کنار پرآوازه کردن نام خود در نظام بانکی، در عرصه بین الملل و همپای بزرگ ترین بانک های جهان نیز پر افتخار باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied