شمانیوز
شما نیوز

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران تصریح کرد:

خام فروشی سنگ آهن، کل زنجیره فولاد را تهدید می کند

این میل به سرمایه گذاری در معدن و غفلت از ارزش آفرینی واقعی و پایدار ، واحدهای فولادی را در تامین مواد اولیه با یک چالش بسیار بزرگ مواجه ساخته که کل زنجیره فولاد را تهدید می کند.

خام فروشی سنگ آهن، کل زنجیره فولاد را تهدید می کند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرگزاری موج: سید حسین احمدی در گفتگویی اظهار کرد : مصوبه عوارض 25 درصدی بر صادرات مواد اولیه ، توازن در زنجیره فولاد را در پی دارد. در سال های اخیر در واقع زنجیره فولاد به سمت توازن رفت و کارخانه های گندله سازی و آهن اسفنجی توسعه یافتند که البته مجوز تاسیس واحدهای فولادی جدید نیز صادر شد و متاسفانه تعدادی مجوز نیز در راه است.

وی افزود: در حال حاضر گلوگاه اصلی کنسانتره است، واحدهای معدنی متاسفانه از تخصص خودشان که شناسایی، اکتشاف و استخراج از پهنه های معدنی است خارج شدند و در کنار معادن، واحدهای فولادی را ایجاد کردند تا زنجیره تولید خودشان را تکمیل کنند لذا مواد اولیه به جای اینکه در کارخانه فولادی به فولاد و ارزش افزوده بالا تبدیل شود در چرخه معدنی به ثمر نشست.

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران تصریح کرد: این میل به سرمایه گذاری در معدن و غفلت از ارزش آفرینی واقعی و پایدار، واحدهای فولادی را در تامین مواد اولیه با یک چالش بسیار بزرگ مواجه ساخته که کل زنجیره فولاد را تهدید می کند.

احمدی بیان کرد : بر اساس جلسه ای که با حضور بخش های معدن و فولاد در وزارتخانه تشکیل شد، معدنی ها موظف شدند ابتدا خوراک واحدهای فولادی را تامین کنند و سپس به سمت صادرات بروند زیرا تنها در این صورت است که تولید پایدار فولاد و صادرات بی دغدغه مواد اولیه را خواهیم داشت این تعرفه 25 درصدی در راستای الزام واحدهای معدنی برای تامین خوراک فولادی است.

این پیشکسوت صنعت فولاد کشور خاطر نشان کرد : در زنجیره فولاد، ارزش افزوده در همه بخش ها از معدن تا محصول نهایی باید لحاظ شود اما صادرات مواد اولیه یا همان خام فروشی گسست زنجیره فولاد و  پیامدهای جبران ناپذیری را در پی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied