شمانیوز
شما نیوز

تولید‌ 6.7 میلیون تن کنسانتره و 5 میلیون تن گندله در پنج ماهه اول سال 98

صدرنشینی گل‌گهر در تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن

تولید کنسانتره سنگ آهن در 5 ماهه اول امسال به بیش از 19.7 میلیون تن رسید که شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تولید 6.7 میلیون تن،‌ بیشترین سهم تولید را در اختیار داشته است، این شرکت همچنین بالاترین سهم در تولید گندله سنگ آهن را نیز در اختیار دارد.

صدرنشینی گل‌گهر در تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین الملل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر: میزان تولید این ماده معدنی در کشور تا پایان مرداد ماه 1398 از 19 میلیون و 752هزار تن فراتر رفت که در این میان، گل‌گهر با رشد تولید 2 درصدی صدر نشین تولید کنسانتره سنگ آهن شد. 

میزان کل تولید 5 ماهه امسال رشد 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. 

طی این مدت تولید کنسانتره سنگ آهن چادرملو به 4 میلیون و 267 هزار تن و سنگ آهن مرکزی به 2.1 میلیون تن رسید. میزان تولید چادرملو با رشد 15درصدی همراه شد و سنگ آهن مرکزی کاهش 7درصدی را تجربه کرد.

از سوی دیگر تولید گندله آهن نیز در مدت مورد بررسی از 17.6 میلیون تن عبور کرد. در این بخش نیز گل‌گهر پیشتاز بود و اندکی بیش از 5 میلیون تن گندله تولید کرده‌است. 

شرکت فولاد مبارکه با تولید بیش از 3 میلیون تن، فولاد خوزستان با تولید 2 میلیون و 696 هزار تن، میدکو با تولید 2 میلیون و 410 هزار تن و چادرملو با 1.7 میلیون تن به ترتیب بیشترین سهم در تولید این ماده معدنی را داشته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied