شمانیوز
شما نیوز

معدن مس لاس بامباس دیجیتالی می شود

پس از نیمه نخست پر آشوب سال جاری که شامل اعتراضات و مسدودی های جاده های دسترسی به معدن مس لاس بامباس در پرو بود ، به تازگی شرکت مینه را لاس بامباس خبرهای خوبی را اعلام کرده است.

معدن مس لاس بامباس دیجیتالی می شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه: این شرکت، که مشترکاً به ام ام جی، شرکت فرعی کاملاً متعلق به شرکت چینی سرمایه گذاری بین المللی گواوکسین چین، و شرکت سیتیک متال تعلق دارد، قراردادی را این هفته با نوکیا و تله فونیکا پرو برای تمهید پروژه های دیجیتالیزه و اتوماتیزه کردن معدن واقع در منطقه جنوب مرکزی آپوریماک پرو به امضاء رساند.

این قرارداد، که شامل برنامه ریزی ظرفیت محل و تمهید حمایتهای فنی برای پنج سال آینده می شود، احداث و استقرار یک شبکه ال تی ای خصوصی را در ارتفاع 4600 متری از سطح دریا در بر می گیرد. این شبکه باید تمام حسگرها، ماشینها و کارگران را به شیوه ای انعطاف پذیر به هم متصل نماید. زمانی که استقرار اولیه نهایی شود، ارزیابی ای از درخواستهای معدن باید انجام گیرد تا انتقال خدمات به این شبکه جدید آغاز گردد. انتظار می رود که چنین شبکه جدیدی خدمات بی سیم موجود را بهبود بخشد و به لاس بامباس اجازه دهد ضمن به کارگیری راه حل های ایمنی بیشتر هزینه های عملیاتی سامانه ارتباطی تترای آن را کاهش دهد.

یکی از بیانیه های منتشره این شرکت می گوید،"به موازات پیشرفت شبکه به سطح 5 گیگابایتی، معدن لاس بامباس همچنین از امکانات مکالمه تلفنی و مشاهده ویدئویی بهره مند خواهد شد." لاس بامباس، که با تولید 385 هزار تن مس در 2018 یا حدود 2 درصد از کل تولید جهانی سال مزبور به عنوان نهمین معدن بزرگ مس جهان به شمار می رود، نخستین عملیات در این کشور واقع در آمریکای جنوبی ست که از این فناوری جدید برخوردار می شود. میگوئل کانث، مدیر فناوری منطقه ای در مینه را لاس بامباس، در یک اعلامیه رسانه ای گفت،"این محوری مهم برای مینه را لاس بامباس به شمار می رود چون یک رشته راه حل های منبعث از فناوری اتوماسیون جدید را در اختیار شرکت قرار می دهد که باعث افزایش بهره وری در عملیات معدنکاری ما می شوند و همچنین خودکاری پیشرفته تری را در جهت بهبود ایمنی کارگران فراهم می کنند."

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied