شمانیوز
شما نیوز

درنشست مدیرعامل ایران خودرو با معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده مردم تهران:

مقیمی: ارتقاء ایمنی و کیفیت محصولات سرلوحه اقدامات ایران خودرو است

در نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با معاون امور روابط کار وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مسایل موجود مرتبط با منابع انسانی ایران خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

مقیمی: ارتقاء ایمنی و کیفیت محصولات سرلوحه اقدامات ایران خودرو است

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایکوپرس، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست خواستار همدلی و همراهی وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی برای بررسی ورفع مسایل کارگری و منابع انسانی این خودروساز شد.

فرشاد مقیمی گفت: به دنبال این هستیم تا با مجموعه فعالیت ها و اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز کشورضمن مقابله با مانع تراشی دشمنان برای رونق خودروسازی، به اهداف صنعتی و اقتصادی کشور در شرایط تحریم دست یابیم.

وی افزود: با اصلاح روش های گذشته و بهبود آن و همچنین تعریف و اجرای برنامه های جدید شرایط فعلی را بهبود خواهیم بخشید.

مقیمی ضمن تاکید بر همدلی و همراهی مجموعه های مرتبط برای افزایش تیراژ تولید، کاهش نرخ تولید خودروهای ناقص و تکمیل خودروهای ناقص، ارتقای ایمنی و کیفیت را از دیگر رویکردهای مهم ایران خودرو دانست و گفت: باید بتوانیم محصولات و خدمات درخور و شایسته مردم ارایه کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که محدود یت های بین المللی را از تهدید تبدیل به فرصت کرده ایم گفت: در گذشته نیز به اثبات رسانده ایم که هر چه پیچ تحریم تندتر بوده بهتر و با قدرت بیشتری توانسته ایم آن را پشت سر بگذاریم. در شرایط تحریم، همواره رشد صنعتی نرخ بالاتری داشته است، بیشترین تکنولوژی و فن‌آوری های امروز حاصل محدودیت هایی بوده که در گذشته وجود داشته و با تلاش صنعتگران کشور به ثمر رسیده است.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، ایران خودرو را بخشی از غرور ملی هر ایرانی عنوان کرد و همکاری های این شرکت با وزارت کار در حوزه روابط کار را بیانگر اهتمام به تکریم جایگاه افرادی دانست که چرخه این خودروساز را به حرکت درمی آورند.

وی گفت: از گذشته تاکنون تمهیدات زیادی برای رضایتمندی کارکنان صورت گرفته و درحال حاضر نیز رضایتمندی کارکنان در کارآمدی و ایجاد حس مسئولیت آنان نقش آفرین است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه ایران خودرو در اقتصاد ملی کشور گفت: قضاوت عمومی و گفتمان شکل گرفته در جامعه،‌ زیبنده این مجموعه نیست. مدیرعامل جدید این شرکت جوان، پرانرژی و دارای کارنامه موفق در حوزه صنعت است که امیدواریم با حضور ایشان، منزلت این شرکت احیا شود، چون جایگاه این صنعت آسیب دیده و فراتر از مسایل اقتصادی، آسیب اجتماعی است.

وکیلی تصریح کرد: ایران خودرو نیازمند مجموعه ای از اقدامات درون سازمانی برای بهبود جایگاه سازمانی و اقدامات کیفیت بخشی و ارتقا و همچنین اقدامات مدیریتی است. این شرکت در نتیجه تصمیمات غلطی که در گذشته دور و نزدیک به آن تحمیل شده غیراقتصادی اداره می شود که ماحصل آن افت منزلت بوده است.

وی ادامه داد: ایران خودرو به عنوان شرکت پیشرو در خودروسازی کشور باید به برند ملی می رسید و باید بازار کشورهای همسایه را نیزراهبری می کرد. اما شرایط فعلی، نتیجه خواستن های نابجا و غلطی بوده که بخش‌های مختلف به آن تحمیل کرده اند.

عضو فراکسیون امید مجلس ضمن تحسین جسارت و توانمندی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار امیدواری کرد: در دوره جدید علاوه بر بازگشت آرامش و از بین رفتن بدبینی با تمهدیداتی که از سوی مدیریت اندیشیده می شود احساس امنیت در میان مردم و مشتریان نیز ایجاد شود.

حاتم شاکرمی معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست کیفیت محصول را ضامن اشتغال پایدار خواند و گفت: انتظار مردم توجه به ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد آرامش در بازار با بهبود وضعیت تولید و انجام تعهدات مشتریان در انتظار دریافت خودروهای ثبت نامی است.

وی ادامه داد: بیش از 500 هزار نفر نیروی کار در زنجیره تامین و قطعه سازی خودروسازان مشغول فعالیت هستند و هر توقفی در خطوط تولید خودروساز با تعدیل نیرو و مشکلات کارگری در شرکت های قطعه ساز همراه است.

شاکرمی با اشاره به اعتبار و وجهه بالای ایران خودرو گفت: تامین کنندگان آسیب پذیر هستند و باید با بهبود شرایط تولید این تهدید برای کارگران قطعه سازی از میان برود.

وی در عین حال تصریح کرد: تحقق این موضوعات در شرایط فعلی بسیار سخت و پرریسک است اما قطعا با توانمندی های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از این مسیر عبور خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روابط موجود میان کارفرما و کارگران در مجموعه ایران خودرو را تحسین کرد و گفت: نظم ناشی از رعایت قوانین و مقررات در ایران خودرو قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: ماحصل نظم موجود، احساس امنیت شغلی و تعلق خاطر و هم افزایی نیروی کار است که در کمیت و کیفیت تولید نمایان می شود. این موضوع باید تقویت شود.

شاکرمی همچنین از قرار دادن ظرفیت های موجود وزارت کار از جمله مرکز تعلیمات و تحقیقات در اختیار ایران خودرو خبر داد و گفت: این آمادگی وجود دارد تا ظرفیت های موجود برای سالم سازی و استانداردسازی محیط کار و همچنین آموزش های ایمنی در اختیار ایران خودرو قرار گیرد.

در ادامه این جلسه خانم حیدری مدیر کل تامین اجتماعی غرب استان تهران نیز توضیحاتی درباره وضعیت روابط موجود ایران خودرو و سازمان تامین اجتماعی و اقدامات صورت گرفته برای تسهیل امور مربوط به کارکنان ارایه کرد.

گفتنی است، نماینده مجلس، معاون وزیر کار و هیات همراه، در بازدید از خطوط تولید ایران خودرو در سالن های پرس، بدنه،‌رنگ و مونتاژ با فرآیند تولید خودرو به صورت تخصصی آشنا شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied