شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی/ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

عملکرد مثبت بانک پاسارگاد درحمایت ازحوزه ی صنعت ومعدن قابل تقدیراست / کارنامه قاسمی بسیار درخشان است

کبیری ؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس : بانک پاسارگاد علیرغم آماج انتقادات و مشکلات اقتصادی موجود در کشور با مدیریت فردی با تجربه وکارآمد ومدبرتوانسته کارنامه ی درخشانی از خود بر جای گذارد و با حمایت و راه اندازی پروژه های صنعتی و تولیدی و ایجاد اشتغال در سطوح مختلف جامعه موفق عمل کند و باعث رشد اقتصادی و روند بهبود در حوزه ی صنعت و تولید در ایران باشد که این امر خصوصا در شرایط کنونی قابل تقدیر است.

عملکرد مثبت بانک پاسارگاد درحمایت ازحوزه ی صنعت ومعدن قابل تقدیراست / کارنامه قاسمی بسیار درخشان است

سید تقی کبیری ، نماینده ی مردم خوی درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار شمانیوز بیان داشت : اولین ومهمترین نیاز واحدهای تولیدی بویژه در حوزه ی معدن وصنعت طبق بررسی های انجام گرفته مبحث مالی و تامین اعتبارات و تسهیلات است که باید در اختیار آنها قرارگیرد و با توجه به تعطیلی بسیاری ازبنگاه های تولیدی و صنعتی به دلیل مشکلات مالی ، عدم تامین مواد اولیه ، مدیریت ناصحیح و..... نقش بانک ها را به عنوان بازوی حمایتی کاملا برجسته می سازد.

 

WhatsApp Image 2019-09-21 at 9.45.30 AM

سید تقی کبیری اظهار داشت : فلسفه ی وجودی بانک ها تامین رونق و شکوفایی اقتصاد است که خروجی آن ایجاد اشتغال ، گردش منابع مالی ، و کاهش آماربیکاری است و با توجه به اینکه تحریم‌ها در درجه‌ی اول بخش صنعت و تولید را مورد هدف قرار می‌دهند، از این جهت نیز وظایف بانک‌ها و نهادهای مالی دست‌خوش تغییرات می‌شوند و اهمیت ویژه ای پیدا می کنند.

 

نماینده ی مردم خوی و چایپاره در ادامه بیان کرد: عمده ی این تغییرات با توجه به فلسفه‌ی وجودی بانک‌ها قابل تبیین است اگر بپذیریم مهم‌ترین وظیفه‌ی یک بانک تجاری حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است و حمایت از بنگاه‌های بزرگ و توسعه‌ی صنعتی نیز بیشتر در حوزه‌ی فعالیت بانک‌های تخصصی طبقه‌بندی می‌شود ، درک جایگاه و نقش بانک‌ها در شرایط تحریم چندان دشوار نخواهد بود.

 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار شمانیوز گفت : بانک ها می توانند با جذب سرمایه بیشتر و شرکت در پروژه های مهم صنعتی کشور، هم به سوددهی برای بانک خود برسندو هم به پیشرفت پروژه کمک کنند که باعث رشد و حمایت از تولید و اشتغالزایی خواهد شد.

WhatsApp Image 2019-09-21 at 9.41.56 AM(1)

در این خصوص کبیری با اشاره به عملکرد مثبت گروه مالی پاسارگاد درحمایت از پروژهای بزرگ صنعتی ،تخصصی و معدنی کشور به ایجاد بزرگترین شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه "میدکو" اشاره کرد که با هدف سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی کشور و ایجاد اشتغال 15 هزارنفری توسط حمایت های این بانک تشکیل شده است.

 

وی همچنین اشاره کرد: شرکت معدنی و صنعتی "میدکو" حتی در تحریمها عقب ننشسته و با درایت و مدیریت مدیران با تجربه در راس آنها دکترپورمند توانسته روند رو به رشدی را در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد حوزه ی صنعت ومعدن داشته باشد.

 

سایر بانکها همانند پاسارگاد از پروژه های تولیدی و صنعتی حمایت کنند

 

کبیری با اشاره به افتتاح پروژه ی کارخانه ی فرآوری زغال سنگ در طبس که با حمایت بانک پاسارگارد آغاز به کار کرد بیان داشت؛ تمامی بانکها باید در راستای رسالت های خود در این حوزه اقدامات سازنده انجام دهند و اقتصاد رو به رشدی را رقم بزنند.

عکس-دکتر-قاسمی-برای-سایت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یاد آور شد : توجه به بخش صنعت، رونق تولید و چرخیدن چرخ صنعت کشور و توجه به اشتغالزایی بسیار مهم است و بانک ها در حمایت از این بخش نقش مهمی دارند چرا که پشتوانه بسیارخوبی برای بقای صنعت و معادن کشور هستند و صنعت از جمله بخش هایی است که نیاز به حمایت مالی و استفاده از منابع پولی دارد.

وی در خصوص کارآفرینی و استفاده از نیروهای باتجربه اشاره ای به اشتغال زایی 40هزار نفره ی گروه مالی پاسارگارد در حوزه های مختلف انرژی ،مالی و صنعت و معدن و بخش های تولیدی کرد و گفت: این پیشرفت و حمایت های تاثیر گذار نتیجه ی زحمات مدیرانی مدبر و در راس آنها دکتر مجید قاسمی است که علیرغم مشکلات وآماج انتقادهای وارده براین بنگاه اقتصادی با تکیه بر دانش مبتنی برتجربه ی بانکی خود در این حوزه موفق عمل کرده و سالیان متمادی سکان این بانک را قدرتمندانه بدست گرفته واز انجام وظایف خود عقب ننشسته است.

سید تقی کبیری درپایان عنوان کرد: با توجه به سابقه ی مدیریتی دکترمجید قاسمی در بانک مرکزی ایشان با استفاده از تجربیات چندین ساله و کارنامه ی درخشان خود توانسته است مدبرانه این بنگاه اقتصادی را به سمت انجام رسالتهای واقعی خود هدایت کرده و در این حوزه موفق عمل نماید و کارنامه ی درخشانی از خود به جای گذارد که قابل تقدیر و تشکر است.

گزارش: معصومه افلاکی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied