شمانیوز
شما نیوز

تجربه یک مدیر مدرسه در استفاده از کارت سپهر دانش:

دانش آموزان نیازمند آموزش بانکداری دیجیتال هستند

طرح سپهر دانش آموزی بانک صادرات برای اولین بار در نظام بانکی ایران درمهر ماه سال گذشته رونمایی شد. این طرح به دانش آموزان اجازه می دهند تا سقف 200 هزار تومان در هفته تراکنش مالی انجام دهند.

دانش آموزان نیازمند آموزش بانکداری دیجیتال هستند

 

به گزارش شمانیوز به نقل از اخبارمالی، در این طرح دانش‌آموزان سراسر کشور تشویق می شوند تا با افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت طرح «سپهر دانش» نزد شعب  بانک صادرات و دریافت کارت ویژه دانش‌آموزی، ضمن بهره‌مندی از نرخ ١٠ درصدی سود سپرده، امکان افزایش موجودی، انجام تراکنش‌ها در درگاه‌های بانکداری الکترونیک، با عضویت در باشگاه مشتریان بانک از یک هزار جایزه به ارزش بالغ بر ٦ میلیارد ریال به قید قرعه برخوردار شوند.

خبرنگار اخبار مالی برای بررسی تاثیر این طرح با مجید علی مددی مدیر مدرسه اندیشه مبتکران منطقه 6 تهران درهمین رابطه گفت و گویی انجام داد و از وی خواست تا نظر خود را در باره این طرح بیان کند.

علی مددی گفت: طرح سپهر دانش بانک صادرات در روز 8 آبان توسط نمایندگان بانک به دانش آموزان و مسولین مدرسه معرفی و در روزهای بعد از یکی از شعب بانک صادرات جهت افتتاح حساب به مدرسه در روزهای بعد مراجعه و فرم ها در مدرسه توسط اولیا و دانش آموزان تکمیل شد.

وی افزود : به دلیل اینکه کارت بانکی به نام خود دانش آموز صادر می شود و پیش از این  طرح نمی توانستند تا قبل از سن 18 سالگی کارت بانکی به نام خود داشته باشند، از این طرح استقبال فراوانی به عمل آمد و بالغ بر 60 درصد دانش آموزان در بانک صادرات افتتاح حساب کرده و هم اکنون نیز از این کارت استفاده می کنند.

مدیر مدرسه اندیشه مبتکران منطقه 6 تهران تصریح کرد: بانک صادرات ایران همچنین به منظور سهولت در انجام تراکنش ها دستگاه کارتخوان بانک صادرات را نیز در بوفه مدرسه تعبیه کرد.

وی ادامه داد: طرح سپهر دانش علی رغم اینکه بانکداری دیجیتال را از سنین پایین به دانش آموزان آموزش می دهد برای والدین آن ها نیز کارامد است چرا که در ابتدا عدم آشنایی والدین با این نوع بانکداری موجب تردید آن ها برای افتتاح حساب شده بود اما پس از توضیحات نمایندگان بانک صادرات والدین نیز به این طرح علاقه مند شدند.

علی مددی در پایان سخنان خود تاکید کرد: با توجه به اینکه بانکداری سنتی روشی تقریبا منسوخ شده بوده زمانی که دانش آموزان از دوران ابتدایی با بانکداری نوین آشنا شوند در آینده و برای آموزش به فرزندان خود مشکلی نخواهند داشت.

دانش آموزان می‌توانند معادل دو برابر معدل موجودی حساب خود، تا سقف ٥ میلیون ریال در دوران ابتدایی (اول تا ششم) و ١٠ میلیون ریال در دوران دبیرستان (هفتم تا دوازدهم) کارت اعتباری مرابحه با امکان انتقال اعتبار به والدین به عنوان کمک هزینه خرید نوشت‌افزار و ... دریافت کنند.

از جمله دیگر مزایای این طرح می توان به آموزش صرفه جویی در هزینه ها، مدیریت جریان نقدینگی، آشنایی دانش آموزان با امور بانکی و ورود به عرصه بانکداری دیجیتال اشاره کرد.

 طرح سپهر دانش بانک صادرات با استقبال بسیاری از دانش آموزان و خانوده هایشان روبرو شده است چرا که علاوه بر موضوع آموزش مدیریت منابع پولی و برنامه ریزی مالی منابع به دانش آموزان نگرانی خانواده ها را نیز از بابت حمل پول نقد توسط دانش آموزان از بین برده است.

طبق آمارهای موجود در طی یک سال بالغ بر 150 هزار نفر در این طرح شرکت کرده و بسیاری از مدیران مدارس، برای باز کردن حساب و دریافت سپهر کارت برای دانش آموزان پیش قدم شده اند.

نکته این که بانک صادرات طبق روال سال گذشته برای افتتاح حساب و صدور کارت به نام دانش آموزان نه تنها کارمزدی دریافت نمی کند بلکه به مناسبت سالگرد تاسیس این بانک (1331) مبلغ 31 هزار تومان نیز به عنوان هدیه به هر دانش آموز اعطا می کند لذا با توجه به اینکه موجودی اولیه حساب می بایست به 100 هزار تومان برسد، خانواده ها با مبلغ تنها 69 هزار تومان می توانند برای فرزندان خود افتتاح حساب کرده و آنها را از مزایای این حساب بهره مند سازند.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied