شمانیوز
شما نیوز

اخرین خبر از افزایش حقوق کارگران

دبیر خانه کارگر خواستار مشخص شدن حقوق عادلانه برای جامعه کارگری توسط شورای عالی کار شد و افزود: دولت باید با برطرف کردن مشکل کارفرمایان اجازه ندهد که مشکل کارفرمایان باعث تحمیل هزینه بر روی دوش جامعه کارگری شود.

اخرین خبر از افزایش حقوق کارگران

حقوق کارگران پایین ترین حقوق پرداختی از طرف دولت است. در روزهای اخیر شاهد اظهار نظرهای جنجالی در رابطه با نوع و میزان پرداخت حقوق کارگران بوده ایم. در طرح های طرح شده  حقوق کارگران  طرح مزد منطقه ای بیشتر از طرح های دیگر باعث رنجش کارگران به بی عدالتی های پرداختی شده است. در مورد دستمزد منطقه ای به عنوان حقوق کارگران کارشناسان بحث های مفصلی داشته اند که در ادامه به  آخرین خبرها از میران حقوق کارگران  را می خوانیم.

 دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه گفت: حقوق ماهانه یک کارگر تنها ۳۰ درصد از هزینه های زندگی روزمره را تامین می‌کند.

داوود میرزایی  در دیدار مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی با تشکیلات کارگری ساوه که در خانه کارگر این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: جامعه کارگری در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است و در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگری و پس از آن نیز حضوری موثر داشتند.

وی افزود: جامعه کارگری در جنگ اقتصادی نیز اجازه ندادند دشمن با تحریم‌های ظالمانه بخواهد توطئه‌های خود را عملیاتی کند و در سنگر اقتصادی از اقتصاد کشور دفاع کردند و حتی جامعه کارگری در شرایط کرونایی یک دقیقه تولید را تعطیل نکرده و صادقانه به عنوان سربازان جبهه اقتصادی چرخ های تولید را به حرکت درآوردند.

دبیر اجرایی خانه کارگر با اشاره به اینکه حمایت واقعی از جامعه کارگری صورت نمی‌گیرد، گفت: بهوصرف سر دادن شعار انقلابی‌گری نمی‌توان مطالبات جامعه کارگری را برآورده کرد بلکه باید در عمل و با گوش دادن به منویات رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید و سربازان جنگ اقتصادی که همانا کارگران هستند، مطالبات آنان را برآورده کرد.

وی با اشاره به روزهای پایانی سال و مطرح شدن موضوع حقوق و معیشت کارگران در سال آینده گفت: از نمایندگان مجلس درخواست می شود که چنانچه اشرافیت کامل به وضعیت اقتصادی جامعه کارگری ندارند از گمانه زنی بی‌مورد و اعلام اعداد و ارقام غیرکارشناسی خودداری کرده و اجازه دهند شورای عالی کار به استناد ماده ۴۰ قانون کار نسبت به تعیین حقوق و دستمزد جامعه کارگری اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied