شمانیوز
شما نیوز

​افزایش حقوق کارگران منتفی شد؟ | عواقب وحشتناک افزایش حقوق

عضو کانون شورای اسلامی کار مازندران گفت: نباید افزایش حقوق را علت اخراج کارگران دانست. این قبیل اقدامات مربوط به کارگاه‌های زیر ده نفر است که اینها قبل از افزایش حقوق هم همین گونه رفتار می‌کردند.

​افزایش حقوق کارگران منتفی شد؟ | عواقب وحشتناک افزایش حقوق

حقوق کارگران یکی از مسائل مهم و مطرح در جامعه است. بیش تر جمعیت کشور را کارگران تشکیل داده اند، حقوق کارگران مسئله ای حیاتی در زندگی خانوادگی آن ها است. هر ساله با توجه به بودجه و تورم مبلغ حقوق کارگران افزایش می یابد. حقوق کارگران باید بتواند مخارج زندگی و معیشت آن ها را تامین نماید. جدید ترین خبر های مرتبط با حقوق کارگران را در ادامه با هم مطالعه خواهیم نمود.

مخالفت با افزایش حداقل حقوق کارگران بی‌انصافی است

امیدعلی ناظری (عضو کانون شورای اسلامی کار مازندران) در مورد اعتراض کارفرمایان به افزایش ۵۷درصدی حقوق گفت: کارگران مشکلات بسیاری دارند و همین الان هم با وجود افزایش ۵۷درصدی حقوق، دستمزد چیزی حدود دو و نیم تا سه میلیون تومان با سبد معیشت فاصله دارد و هنوز نمی‌تواند هزینه‌های سبد معیشت را به طور کامل پوشش دهد. 

وی گفت: وقتی در کشور نرخ تورم دائم افزایش پیدا می‌کند و قیمت‌ها بالا می‌رود نه تنها افزایش ۵۷ درصدی بلکه افزایش صد درصدیِ حقوق هم نمی‌تواند مشکلات معیشتیِ کارگران را رفع کند و حقوق ارزش خود را به مرور از دست می‌دهد. 

عضو کانون شورای اسلامی کار مازندران افزود: کارگران سالهاست که به دلیل وضعیتِ اقتصادی کشور در فشار هستند و حتی در تامین نیازهای اساسی خود نیز مشکل دارند. بنابراین اعتراض به افزایش ۵۷درصدی دستمزد واقعا بی‌انصافی است. 

ناظری با اشاره به اینکه برخی معتقدند افزایش حقوق باعث اخراج نیروها خواهد شد، گفت: اگر اخراجی هم بخواهد صورت بگیرد معمولا مربوط به کارخانه‌های بزرگ نیست. این قبیل اقدامات برای کارگاه‌های زیر ده نفر است که اینها قبل از افزایش حقوق هم همین گونه رفتار می‌کردند. یعنی کارگران در این کارگاه‌ها امنیت شغلیِ پایین‌تری نسبت به کارخانه‌ها دارند. بنابراین نباید افزایش حقوق را علت اخراج کارگران دانست و به این بهانه به مخالفت با افزایش حداقل حقوق کارگران برخاست. 

عضو کانون شورای اسلامی کار مازندران به لزوم افزایش بازرسی‌های وزارت کار اشاره کرد و گفت: اگر بازرسی‌ها افزایش پیدا کند تخلفاتی که در کارگاه‌ها صورت می‌گیرد کاهش پیدا می‌کند. کارفرما نباید بتواند به راحتی کارگر را اخراج کند. 

این فعال کارگری با اشاره به صحبتهای وزیر کار در خصوص افزایش بازرسی‌های کار گفت: امیدواریم با افزایش این بازرسی‌ها و هوشیاریِ فعالان کارگری در استان‌ها این اتفاق نیفتد و هیچ کارگری در سال جدید اخراج نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied