شمانیوز
شما نیوز

​ریزش وحشتناک قیمت طلا | قیمت طلا روند کاهش دارد؟

به نظر می‌رسد تیره روزی‌های قیمتی طلا ادامه دارد. طلا معاملات هفته را با کاهش بسیار شدیدی آغاز کرد و تا مرز ۱۸۶۰ دلار پایین آمد.

​ریزش وحشتناک قیمت طلا | قیمت طلا روند کاهش دارد؟

با توجه به این که قیمت طلا در بازار دائما در نوسان است. همچنین تمامی نوسانات قیمت طلا بر گرفته از قیمت دلار و عوامل و شرایط موجود در محیط است. به طور مثال اخیر تاثیرات مستقیم جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت طلا را همه ما مشاهده کرده ایم. اما امروز قیمت طلا بعد از مدت ها وارد کانال جدیدی شد. در ادامه می توانید قیمت طلا را مشاهده نمایید.

تیره روزی های نرخ طلا ادامه دارد؟

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در نخستین روز از بازگشایی معاملات بازارهای جهانی تا میانه روز نزدیک به ۲ درصد کاهش نرخ داشت. در حالی که طلا در ماه آوریل نزدیک به ۲ درصد از ارزش خود را از دست داده بود، در ماه می‌که هنوز ۲ روز از آن می‌گذرد بازدهی ماهانه طلا نزدیک به منفی ۲ درصد شده است.

در حالی طلا با این کاهش نرخ کار خود را آغاز کرده بود، که نظرسنجی درباره پیش‌بینی نرخ طلا در کوتاه مدت نیز نشان می‌داد که اجماع تحلیل گران و معامله گران درباره بازگشت طلا با محدوده‌های بالاتر قیمتی کم رنگ تر شده است. مهم‌ترین عامل ریزش ادامه دار نرخ طلا مخابره شدن سیگنال هایی مبنی بر شدت اقدامات انقباضی فدرال رزرو در نشست ماه جاری و ماه‌های آینده است. موضوعی که از سوی دیگر سبب شده است تا شاخص دلار و نرخ سود اوراق قرضه در امریکا روندی صعودی داشته باشند و رکوردهای چندین ساله را بشکنند. همه این عوامل فشار نزولی مضاعفی بر نرخ طلا آورده است.

نشست کمیته بازار باز فدرال رزرو که قرار است از همین هفته آغاز شود و در انتها تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در ماه می‌نیز در این نشست تعیین شود، مهم‌ترین اتفاقی است که چشم بازار طلا و البته دیگر بازارها به آن دوخته شده است. درحال‌حاضر اکثریت غریب به اتفاق بازارها قیمت‌های خود را با افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست هفته جاری منطبق کرده‌اند.

سقوط آزاد قیمت طلا در بازار

قیمت طلا روز پنجشنبه پایین‌تر آمد و نزدیک به پایین‌ترین سطح ۱۰ هفته‌ای که پیش از این لمس کرده بود، رسید، زیرا دلار قوی بر نگرانی‌های ناشی از انقباض رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه اول سایه انداخت.

طلای نقطه ای با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۸۵.۱۱ دلار رسید. قیمت طلا به ۱۸۷۱.۸۱ دلار نیز در روز گذشته رسید که پایین ترین سطح از ۱۷ فوریه بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۸۶.۰۰ دلار رسید.

به تازگی با افزایش شاخص دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه، قیمت طلا بیشتر نزولی شده است. اقتصاد در وضعیت بسیار خوبی باقی مانده است و تورم باید تحت کنترل باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied