شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

قیمت پمپ آب کشاورزی برقی + خرید با کمترین قیمت

اهمیت آب در حوزه کشاورزی بر کسی پوشیده نیست، هر گیاهی بسته به جنس و گونه خود در فواصل زمانی مشخص نیاز به آبیاری دارد، حال تصور کنید اگر اراضی تحت کشت، بزرگ و وسیع باشند، برای آبیاری با چه معضلاتی رو به رو خواهید بود و کمبود فشار آب چقدر می تواند آزاردهنده باشد؟ اینجاست که خرید پمپ آب کشاورزی می تواند کمک شایانی را به شما کند. برای جا به جایی سیالات و مایعات به ارتفاعی بالاتر یا به عبارتی دیگر افزایش هد مایعات و یا بالعکس به ارتفاعی پایین تر نظیر حوضچه و یا مخزن باید افزایش فشاری قابل توجه صورت گیرد؛ این افزایش فشار را تلمپه یا پمپ آب انجام می دهد. امروزه پمپ ها در صنایع مختلفی از قبیل سیستم ‌های آبیاری و آبرسانی، منبع آب، منبع بنزین، سیستم فاضلاب، سیستم کنترل سیل، سیستم ‌های تهویه مطبوع و ... کاربرد دارند. پمپ ها انرژی مورد نیاز خود را با کارکرد دستی، برقی، موتورهای درون سوز و نیروی باد تامین می کنند. ما در این مقاله به طول و تفسیر به توضیح پمپ آب کشاورزی برقی پرداخته و نکات قابل توجه برای خرید آن را بررسی می کنیم؛ با ما همراه باشید.

قیمت پمپ آب کشاورزی برقی + خرید با کمترین قیمت

اهمیت آب در حوزه کشاورزی بر کسی پوشیده نیست، هر گیاهی بسته به جنس و گونه خود در فواصل زمانی مشخص نیاز به آبیاری دارد، حال تصور کنید اگر اراضی تحت کشت، بزرگ و وسیع باشند، برای آبیاری با چه معضلاتی رو به رو خواهید بود و کمبود فشار آب چقدر می تواند آزاردهنده باشد؟ اینجاست که خرید پمپ آب کشاورزی می تواند کمک شایانی را به شما کند. برای جا به جایی سیالات و مایعات به ارتفاعی بالاتر یا به عبارتی دیگر افزایش هد مایعات و یا بالعکس به ارتفاعی پایین تر نظیر حوضچه و یا مخزن باید افزایش فشاری قابل توجه صورت گیرد؛ این افزایش فشار را تلمپه یا پمپ آب انجام می دهد. امروزه پمپ ها در صنایع مختلفی از قبیل سیستم ‌های آبیاری و آبرسانی، منبع آب، منبع بنزین، سیستم فاضلاب، سیستم کنترل سیل، سیستم ‌های تهویه مطبوع و ... کاربرد دارند. پمپ ها انرژی مورد نیاز خود را با کارکرد دستی، برقی، موتورهای درون سوز و نیروی باد تامین می کنند. ما در این مقاله به طول و تفسیر به توضیح پمپ آب کشاورزی برقی پرداخته و نکات قابل توجه برای خرید آن را بررسی می کنیم؛ با ما همراه باشید.

تولد پمپ!

خرید پمپ آب کشاورزی

با سیری در تاریخ در می یابیم که اولین پمپ آب توسط مصریان جهت انتقال آب از عمق 6 متری به سطح زمین ساخته شده بود، پس از آن ابداع پمپ های رفت و برگشتی را می توانیم مدیون ارشمیدوس باشیم که با اختراع پیچ ارشمیدوس کمک شایانی را به جوامع بشری کرد. اما نوع پیشرفته تر پمپ آب که امروزه نیز استفاده می شود، پمپ های گریز از مرکز است که نمونه اولیه آن با همکاری مشترک فرانسه و انگلیس تولید و به بازار جهانی عرضه شد. پمپ های سانتریفیوژ نوع تکامل یافته پمپ های گریز از مرکز بوده که خود در انواع مختلفی مانند پمپ سیرکولاتور ساخته شده است. در تعریفی جامع می توان اینگونه گفت که پمپ، انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی مانند موتور گرفته و به سیال مایعی که در حال عبور از آن است منتقل می کند.

دسته بندی ای کارآمد!

در یک دسته بندی کلی از پمپ ها می توان اینگونه بیان داشت که پمپ ها دارای دو نوع 1. جا به جایی مثبت 2. دینامیکی جای می گیرند. پمپ های جا به جایی مثبت خود شامل پمپ های چرخشی (دو موتوره و تک موتوره) و پمپ های رفت و برگشتی (پمپ های پیستونی یا پمپ های پلانجری، پمپ های دیافراگمی) است. در مقابل نیز پمپ های دینامیکی شامل پمپ های اثرات خاص و پمپ های گزیر از مرکز می باشد. پمپ های سانتریفیوژی یکی از متداول ترین مثال ها از پمپ آب کشاورزی برقی است که مدل های مختلفی از جمله پمپ سیرکولاتور را در خود جای داده است، این پمپ در گروه پمپ های گریز از مرکز جای می گیرد.

پمپ آب و تاثیر آن بر کشاورزی!

رساندن آب به زمین های کشاورزی همواره معضل جدی کشاورزان بوده و هست، آبیاری سریع و به موقع اراضی با کمترین میزان هدر رفت آب دغدغه ای جدی محسوب می شود. با اختراع پمپ آب کشاورزی این دغدغه و معضل تا حد زیادی برطرف شده است. از پمپ آب در صنعت کشاورزی به جهت های گوناگونی استفاده می شود که از جمله این هدف ها می توان موارد زیر را نام برد :

  1. انتقال آب از چشمه و چاه به مزارع و زمین های تحت کشت
  2. استفاده از سیستم آبیاری قطره ای در مزارع و انتقال آب به این سیستم
  3. پمپاژ آب به اراضی کشاورزی ای که دسترسی به برق ندارند.
  4. انتقال آب به محل های ذخیره سازی آب مانند سدها و آب انبارها
  5. پمپاژ آب به ارتفاع
  6. انتقال آب به مسافت های بالا

معیاری برای تفکیک!

قیمت پمپ آب کشاورزی

برای بررسی پمپ های آب نسبت به یکدیگر معیارها و فاکتورهای متفاوتی وجود دارند که سبب متغیر بودن قیمت پمپ آب با یکدیگر می شود؛ اما از مهمترین و برجسته ترین این آیتم ها، بررسی پمپ آب کشاورزی از نظر سوخت مصرفی می باشد. بر اساس این فاکتور، پمپ ها را می توان در سه دسته مختلف پمپ آب دیزلی، پمپ آب بنزینی و پمپ آب برقی تقسیم بندی کرد که هرکدام را به صورت جزئی برای شما تعریف کرده و با جزئیات بیشتر پمپ آب کشاورزی برقی را برای شما شرح می دهیم.

پمپ آب بنزینی و دیزلی

برای آبیاری زمین های کشاورزی با مساحت پایین از پمپ آب بنزینی استفاده می شود. همانطور که از نام این پمپ ها پیداست از بنزین به عنوان سوخت استفاده می کنند. این پمپ ها بر اساس قدرت موتور به دو دسته چهار زمانه و دو زمانه تقسیم می شوند. موتورهای دو زمانه از ترکیب روغن و بنزین در موتور استفاده کرده اما موتور‌های بنزینی چهار زمانه دارای مخزن سوخت جدا هستند. پمپ آب دیزلی که با نام پمپ آب دیزلی نیز شناخته می شود، برای آبیاری اراضی وسیع کاربرد دارد. این وسیله از گازوئیل به عنوان سوخت مصرفی استفاده کرده و قدرت و توان بالایی دارد. در صورت بروز اتفاقاتی از قبیل استفاده از سوخت بی‌کیفیت، خالی نگه داشتن مخزن سوخت به مدت طولانی و همچنین ورود گرد و غبار به موتور عملکرد این پمپ با مشکل رو به رو می شود.

ورود برق به دنیای پمپ ها!

با توسعه خطوط برقی در سطح شهرها و روستاها کم کم استفاده از آن، در بخش های مختلف رونق گرفت، به گونه ای که حتی وارد صنعت کشاورزی شده و سبب بوجود آمدن پمپ آب کشاورزی برقی شد. استفاده از این نوع پمپ ها هر روزه درحال افزایش بوده و روز به روز توسعه می یابد. اگر در زمین به برق دسترسی دارید می توانید با خرید پمپ، الکتروموتور و یک تابلو برق آب را به زمین خود برسانید؛ اگر به برق دسترسی ندارید نیز می توانید از پمپ آب کشاورزی برقی ای که دارای پنل خورشیدی هستند استفاده کرده و از انرژی رایگان خورشیدی به عنوان سوخت بهره ببرید. تعبیه باتری ‌های قدرتمند و با دوام در این وسیله سبب شده کاربر با افت راندمان کاری مواجه نشود. اما الکتروموتور چیست؟ عواملی که در تعیین قیمت پمپ آب کشاورزی برقی تاثیر دارند، چه می تواند باشد؟ با ما همراه باشید تا به جواب سوال های خود برسید.

نگاهی دقیق به الکتروموتور

ماشین ها برای کمک به بشر اختراع و مورد استفاده قرار گرفتند. به کمک ماشین ها کارها سریع تر، دقیق تر و آسان تر انجام شد بطوری که امروزه در همه جا می توان کاربرد ماشین ها را دید. صنایع عظیم و بزرگ بدون ماشین ها و ابزارآلات غیرقابل استفاده هستند. یکی از پرکاربرد ترین ماشین های امروزی، الکتروموتورها هستند. الکتروموتورها یا همان موتور های الکتریکی برخلاف ژنراتورها وسیله ای هستند که نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل می کنند. موتور های الکتریکی به طور کلی دارای دو بخش ثابت و متحرک هستند. به بخش ثابت که معمولا درون موتور است، استاتور و به بخش متحرک روتور گفته می شود. الکتروموتورها را بر اساس عوامل مختلفی دسته بندی می کنند از جمله این دسته بندی ها می توان به الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز، الکتروموتور جریان مستقیم DCیا جریان متناوب AC اشاره کرد.

سه فاز یا تک فاز

معمولا الکتروموتورها بر اساس تعداد کلاف های استاتور به دو نوع الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز تقسیم می شوند. ساختمان داخلی موتور الکتریکی تک فاز و سه فاز تقریبا یکی است. اما تفاوت هایی نیز دارند مانند، در تکفاز میدان مغناطیسی دوار محلی که روتور در آن گردش می کند اما در سه فاز استاتور به دلیل سه فاز بودن منبع تغذیه خود میدان مغناطیسی ایجاد می کند. الکتروموتور سه فاز (دینام القایی) بیشتر در صنایع کاربرد دارند و با توان های کم تا چند صد کیلو وات ساخته می شوند. از مزیت های این الکتروموتور می توان به قیمت مناسب، هزینه نگهداری کم و ساختار ساده اجزا اشاره کرد. همچنین این الکتروموتورها جزو الکتروموتورهای خود راه انداز است. از این الکتروموتورها در صنایع خودرو سازی، صنایع دریایی به خصوص استخراج نفت و گاز در پتروشیمی و ... استفاده می شود. اما الکتروموتور تک فاز اغلب در مصارف خانگی و صنایع کوچک که نیاز به برق تک فاز دارند استفاده می شود. موتور ماشین لباس شویی وظرف شویی، موتور هواکش های صنعتی همگی از نمونه های استفاده این وسیله می باشند.

مستقیم یا متناوب!

الکتروموتورها از نظر جریان مصرفی به دو دسته کلی الکتروموتور جریان مستقیم  DCیا جریان متناوب AC تقسیم می شوند. الکتروموتور جریان مستقیم  DCدارای یک کلید گردشی به نام کموتاتور است، که جریان الکتریکی را در هر سیکل، دو مرتبه برعکس می کند تا آهنربای الکتریکی به وجود آید. سرعت دوران این موتورها به ولتاژ ورودی و گشتاور جریان ورودی بستگی دارد. الکتروموتور جریان متناوب AC به دلیل طراحی ساده تر نسبت به الکتروموتورهای جریان مستقیم، هزینه نگهداری کم و قیمت مناسبشان، در صنعت و استفاده خانگی بسیار رایج تر و پر استفاده تر هستند. هر کدام از الکتروموتورهای جریان مستقیم و جریان متناوب خود به دسته های متعدی تقسیم بندی می شوند؛ که به دلیل تخصصی بودن مطلب در این مقاله به توضیح آن ها نمی پردازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied