شمانیوز
شما نیوز

مهم‌ترین عوامل انحراف در زندگی زناشویی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):یک کار‌شناس امور خانواده نخستین و یکی از مهم‌ترین معیارهای ازدواج در انتخاب همسر را دین داری طرف مقابل دانست و تصریح کرد: عدم دینداری موجب بی‌حیایی و خیانت به همسر در انده می‌شود.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون عصر امروز در نشست انتخاب همسر که در قالب طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه‌های قم در سالن اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برای کسب شناخت باید معیار داشته باشیم، اظهار کرد: در مورد ازدواج انسان باید بر اساس داشته‌ها عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه زندگی خوب برابر است با انتخاب خوب به اضافه آشنایی با مهارت‌های همسرداری تصریح کرد: متاسفانه شاهد افزایش آمار طلاق در جامعه هستیم.

کار‌شناس امور خانواده با اشاره به اینکه طلاق‌های عاطفی در خانواده‌ها افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در این نوع طلاق زن و شوهر هیچ علاقه‌ای نسبت به یکدیگر نداشته و در برخی اوقات حتی آرزوی مرگ همدیگر را هم دارند.

تراشیون نخستین و یکی از مهم‌ترین معیارهای ازدواج در انتخاب همسر را دینداری طرف مقابل دانست و تصریح کرد: دینداری عامل بازدارنده است و مردی که دیندار باشد به خطا نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه مرد دیندار زن خوب را تکریم کرده و به زن بد ظلم نمی‌کند، خاطرنشان کرد: اگر دختری دیندار نباشد دست به هرکاری می‌زند و معیار و اخلاق را رعایت نمی‌کند.

این کار‌شناس امور خانواده با تاکید بر اینکه عدم دینداری موجب بی‌حیایی می‌شود، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است اگر زنی دیندار نباشد احتمال خیانت به زندگی در وی افزایش می‌یابد.

وی عمده دین‌داری دختر مورد نظر را با حیا بودن و معتقد بودن به احکامی مثل نماز و روزه دانست و تصریح کرد: دومین معیار مهم انتخاب همسر اخلاق است که در دادگاه‌های خانواده عمده طلاق‌ها به خاطر اخلاق دو طرف است.

این کار‌شناس امور خانواده با تاکید بر اینکه بی‌اخلاقی‌ها شامل لجاجت، پرخاشگری، کم محلی و بهانه‌های واهی می‌شود، اظهار کرد: سه ویژگی مهم مرد باید خوش‌اخلاقی، غیرت و گشاده‌دستی باشد.

تراشیون با اشاره به اینکه خانواده از اخلاق مرد خسیس آسیب بسیاری می‌بیند، تصریح کرد: مرد با غیرت موجب می‌شود زن به بی‌راهه نرود.

وی سومین معیار انتخاب همسر را تناسب فرهنگی دو خانواده برشمرد و اظهار کرد: در کشور ما که آداب و رسوم‌های مختلف وجود دارد افراد بهتر است با هم شهر و هم زبان خود ازدواج کنند.

این کار‌شناس امور خانواده با تاکید بر اینکه اختلاف فرهنگ موجب طلاق می‌شود، تصریح کرد: در برخی قومیت‌ها رسم‌های منطقه‌ای وجود دارد و به طور مثال در برخی شهرستان‌های استان فارس مردسالاری مطلق باید در زندگی جاری باشد.

تراشیون با اشاره به اینکه چهارمین معیار انتخاب همسر تناسب هوشی افراد است، تصریح کرد: افرادی که سطح هوشی آن‌ها بین ۹۰ تا ۱۱۰ است با کسانی که سطح هوشی ۷۰ تا ۹۰ دارند به مشکل برخواهند خورد.

وی با تاکید بر اینکه هوش شامل هوش مهارتی، حرکتی، کلامی، اجتماعی، درونی، خلاقیتی و موسیقیایی است، خاطرنشان کرد: فردی را برای ازدواج انتخاب کنید که هوش کلامی میانه‌ای داشته باشد.

این کار‌شناس امور خانواده با اشاره به اینکه خانم‌های پرحرف برای زندگی مناسب نیستند، تصریح کرد: این افراد ارتباط کلامی زیادی با مردان ایجاد می‌کنند و موجب ناراحتی همسر خود می‌شوند.

تراشیون با تاکید بر اینکه هوش درونی خانم‌ها بیشتر از آقایان است، اضافه کرد: خانم‌ها به دلیل جزیی‌نگر بودن از هوش درونی خاصی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه مرد‌ها به دلیل کلی‌نگری بی‌توجه هستند، تصریح کرد: به همین دلیل مرد‌ها سخت می‌توانند به خانم‌ها دروغ بگویند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی