شمانیوز
شما نیوز

پلیس فتا هشدار داد

سرنوشت سیاه دوستی‌های اینترنتی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا نسبت به دوستی های اینترنتی و سرنوشت سیاه این دوستی ها به نوجوانان، جوانان و خانواده های آنها هشدار داد.

فارس نوشت: سرهنگ نیک نفس، سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا درباره دوستی های اینترنتی گفت: دلبستگی های بوجود آمده در دوستی های اینترنتی در دراز مدت ممکن است باعث سوء استفاده افراد فرصت طلب شود و در تجربه این دوستی ها، فرصتی برای انتخاب و شناخت صحیح دختر و پسر از یکدیگر به وجود نمی آید.

وی ادامه داد: معمولاً افراد در این گونه دوستی ها فقط ادعا می کنند که ارتباطشان با انگیزه ازدواج است و این رابطه بیشتر بر عشق ورزی کور استوار است و عنصر خردورزی و عقلانیت در تصمیم گیری های این چنینی وجود ندارد.

سرهنگ نیک نفس یادآور شد: دوستی های اینترنتی نه تنها مشکلی را برای پسران و دختران حل نمی کند، بلکه اگر هم این روابط به ازدواج بینجامد، در زندگی مشترک سوء ظن و بی اعتمادی را برای دو طرف به همراه دارد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه معمولا دوستی های اینترنتی با انگیزه تفنن، سرگرمی و هوسرانی شکل می گیرد، تصریح کرد: عمر این دوستی ها بسیار کوتاه است و آنچه که در پی آن باقی می ماند تعارض فکری و احساسی دختران و پسران و از دست دادن اعتماد به نفس و به وجود آمدن بدبینی در بین آنهاست.

وی بیان داشت: برای پیشگیری از چنین آسیب هایی باید خانواده ها به نقش حیاتی خود در برابر فرزندان آگاه شوند تا بتوانند الگوهای صحیح رفتاری را به فرزندان ارائه دهند و آنها را در برابر آسیب های اجتماعی واکسینه کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در این زمینه جامعه، خانواده، و سازمان های مسئول می توانند با تقویت ارزش های اخلاقی، معنوی و انسانی و سست گردانیدن معیارهای مادی در نظر جوانان، تقویت و توسعه مراکز ورزشی و تفریحی و برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغت آنها، ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی جهت برطرف کردن کمبودهای عاطفی کودکان و نوجوانان، پرورش احساس عزت نفس و اعتماد به نفس کودک و نوجوان در خانواده و مدرسه جلوی منزوی شدن جوانان در اجتماع و روی آوردن آنها به دوستی ها در فضای مجازی را بگیرند.

سرهنگ نیک نفس، تماس خانواده ها با کارشناسان پلیس فتا از طریق سایت www.cyberpolice.ir، استفاده از فیلم ها و برنامه های تربیتی، پرهیز از سختگیری و تنبیه و همچنین اجتناب از آسان گیری در تربیت فرزندان، تشویق فرزندان به رعایت تعادل و دوری از بی بندوباری، برقراری احساس امنیت در خانواده و جامعه و جلوگیری از بروز اضطراب در نوجوانان و جوانان را از دیگر زمینه های پیشگیری و مقابله با چنین آسیب هایی در فضای مجازی عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی