شمانیوز
شما نیوز

آغاز جشنواره‌ی فیلم رشد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): از ناصر ممدوح دوبلور و یک معلم فداکار گیلان غرب در چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، ایسنا نوشت: در ابتدای مراسم افتتاحیه ی جشنواره ی فیلم «رشد» که شامگاه 2 آبان ماه در سینما «فلسطین» برگزار شد، پیام علی اصغرخانی سرپرست آموزش و پرورش قرائت شد.

سپس تصاویری از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و مناظره ها پخش شد.

در ادامه دکتر کفاش دبیر چهل و سومین جشنواره فیلم رشد در مدح حضرت علی(ع) سخنانش را آغاز کرد و گفت: مفتخریم که چهل و سومین جشنواره ی فیلم «رشد» را در ولایت کامل ترین انسان تاریخ آغاز می کنیم. وظیفه خود می دانم که شبانه روز تلاش کنیم تا جشنواره 43 به مرحله ظهور برسد. به همه کسانی که در این مراسم حضور دارند نیز خیرمقدم می گویم.

او درباره ویژگی های جشنواره ی فیلم رشد و روند جذب آثار ، فیلم های رسیده به دبیرخانه، کمیته انتخاب در سخنانی گفت: کمیته انتخاب این جشنواره در مدت 24 روز با حضور پنج داور خارجی ، 11 داور ایرانی و سه دانش آموز کار خود را شروع می کند.

کفاش در ادامه افزود: 48 کشور برای این جشنواره فیلم فرستاده اند که آثار 29 کشور به جشنواره راه پیدا کرده و 15 ارگان در برگزاری این جشنواره از ما حمایت کرد.

در ادامه حجت الاسلام محمدیان - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش - گفت: خدای متعال را سپاس که در روزهای مبارکی مثل امروز در جمع شما هستم، آغاز افتتاحیه چهل و سومین جشنواره رشد را تبریک می گویم و امیدوارم با همزمانی که با ولایت امیرالمومنین دارد به اهداف تقویتی خودش دست پیدا کند.

وی ادامه داد: از هنرمندان ، فیلمسازان، داوران و همه کسانی که در حوزه آموزش و پرورش برای برپایی این جشنواره شرکت کرده اند ، قدردانی می کنم و آرزو می کنم با اهداف نظام جمهوری اسلامی و صحبت های مقام معظم رهبری و آرمان های امام راحل همراه باشد.

محمدیان تصریح کرد: در این فرصت دو جمله کوتاه می گویم یکی درباره تئوری حاکمیت اسلامی است که در غدیر منعکس بوده ، غدیر نام یک سرزمین و یک روز نیست بلکه تئوری دکترین الهی است تا به عزت و کرامت اسلامی قائل شود و انسان را آزاد و بنده خدا ببیند و به بنده هیچ انسانی راضی نباشد.

او خاطر نشان کرد: در حال حاضر کسی از سران کشورهای اسلامی اندک شباهتی با پیامبر اسلام ندارد و به قول دوستان پوشش آنها هم کنار گذاشته شده است. ما مسیری را طی می کنیم تا روزی برسد محدویت را ببینیم که پایان بر غدیر باشد.

معاو ن وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش بیان کرد: سال ها است که جشنواره فیلم رشد برگزار می شود و شاید عنوان جشنواره در اسناد از ابداعات و ابتکار آن است که به جای واژه فستیوال که به کار می رود ما هر ساله تلاشمان این بوده که گامی برای پیشبرد جشنواره برداریم و فیلم ببینیم ، بشناسیم و از آن به خوبی تقدیر کنیم. اما چند سال است که این فیلم های خوب را در چرخه آموزش و فرایند یادگیری استفاده می کنیم. فیلم آموزشی باید دستاورد آموزش و پرورش باشد و آن را از سرگرمی و تفریح ممتاز کند. کانون اصلی و هسته آموزشی باید یادگرفتن و یاد دادن باشد، امروز از همه همکارانی که ما را در برپایی جشنواره 42 یاری داده اند قدردانی می کنیم.

محمدیان اذعان داشت: ناگزیرم که اغراق کنم که صنعت سینمای آموزشی لنگ و متکی به دولت است. اگر فیلمسازان آموزشی در چارچوب نظام درسی در داخل کشور تولید محتوا کنند موجب رونق صنعت آموزش و پشتوانه اقتصادی می شود. به امید آن روزی که در تعلیم و تربیت آموزشی به دانش آموزان بسته های آموزشی را افزایش دهیم.

سپس حجت الاسلام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش، حجت الاسلام ناصری زنجانی(معاون حقوقی و امور مجلس در وزارت آموزش و پرورش) و حمید رضا کفاش از معلم فداکار گیلان غرب فرامرز قباسیاه تجلیل کردند.

در ادامه این مراسم گزارش تصویری از جشنواره ی رشد در استان ها و شهرستان ها پخش شد.

دکتر محمدیان ، حجوی معاون پرورش وزیر آموزش و پرورش و دبیر جشنواره از استان های برگزیده در جشنواره چهل و دوم فیلم رشد تجلیل کردند.

استان های برگزیده در سه رتبه ممتاز شامل استان آذربایجان غربی ، اردبیل ، ایلام ، سمنان ، فارس ، مرکزی و استان های رتبه عالی شامل خراسان رضوی ، خوزستان، کرمان ، کرمانشاه ، مازندران و استان های خیلی خوب شامل بوشهر ،تهران ، قم ، کردستان و هرمزگان تجلیل شد.

سپس تصاویری از ناصر ممدوح پیشکسوت دوبله در این مراسم پخش شد و از او تجلیل شد.

چهل و سومین جشنواره فیلم «رشد» تا 10 آبان ماه برپاست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی