شمانیوز
شما نیوز

علت اصلی مرگ و میر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیماری های قلبی و عروقی را در صدر علت مرگ و میر افراد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،قاسم کریمی چهارشنبه شب در نشست خبری به راه اندازی اتاق سلامت مرکز قلب و عروق استان اشاره و اظهار کرد: پیشگیری از بیماری های قلب و عروق نیازمند برنامه ریزی جامعی است.

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه هر جامعه ای به سلامت جسم و روح مردم بستگی دارد، افزود: در گذشته بیماری های عفونی در صدر مرگ و میر افراد بوده که با تغییر شیوه زندگی در حال حاضر بیماری های قلب و عروق از علل اصلی مرگ و میر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: اقتصاد هر کشوری به میزان سلامت جامعه بستگی دارد و باید بیشتر برنامه ریزی ها در این زمینه انجام شود.

کریمی به اجرای طرح جامع بیماری های غیرواگیر در کارکنان دولت اشاره کرد و بیان داشت: این طرح با هدف شناسایی، کنترل و درمان بیماری های غیرواگیر و کاهش عوارض ناشی از این بیماری ها در استان آغاز شده است.

*فعالیت 11 مرکز تحقیقات در بیرجند

مدیر اجرایی مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از فعالیت 11 مرکز تحقیقات در حال حاضر در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: از این تعداد دو مرکز تحقیقات دارای مصوبه وزارت بهداشت است.

ولی الله زراعتکار از مصوب شدن ایجاد مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت اجتماعی نیز تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در این مرکز دستگاه ها و افراد موثر بر سلامت جامعه شناسایی و بررسی شده و همچنین ارائه راهکارهای مداخله ای توسط اعضای هیئت علمی انجام می شود.

وی به راه اندازی اتاق سلامت مرکز قلب و عروق بیرجند اشاره و تصریح کرد: این مرکز با یک پزشک، یک متخصص، دو پرستار و یک کارشناس فعالیت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied