شمانیوز
شما نیوز

ارشاد استان البرز در بیانیه ای اعلام کرد

آیا خانه مطبوعات منحل و انجمن خبرنگاران مسلمان جایگزین آن می شود!؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):متاسفانه مطلع شدیم که در بعضی از استان ها خانه مطبوعات در حال منحل شدن و گزینه هایی همچون سرای روزنامه نگاران و یا انجمن روزنامه نگاران مسلمان در حال جایگزینی آن می باشد که باید به مسئولین مربوطه متذکر شویم که تاسیس خانه مطبوعات در استانها یک اشتباه بود و انحلال و جایگزین شدن سایر گزینه ها اشتباه بزرگ تر.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،هر نوع تشکل صنفی باید فارغ از نگاه های سیاسی و با تفکر و خرد جمعی و در جهت رفع مشكلات و پیگیری مطالبات اعضا انجمن تشكيل شود.سخن ما در مورد خانه مطبوعات و يا عملکرد آن نيست،ولی اگر ذره‌ای انصاف و معرفت داشته باشيم، می‌داند که غالب خبرنگارن، افرادي هستند که در پاسداری از انقلاب جان و مال و آبرو گذاشته‌اند و حاضر نیستند تن به اراده نامیمون و فراقانونی بدهند که هدفش سرکوب استقلال و حریت کسانی است که خود را ملتزم به ارزش‌های آرمانی نظام و قانون اساسی می‌دانند و تمام مسئولين بايد بدانند كه انجمن صنفي معني مشخص و روشني دارد و به هيچ وجه نمي توان هر انجمن سياسي يا تشكيلات فرمايشي را صنفي معرفي كرد و به قشر فهيم خبرنگار و روزنامه نگار قبولاند .

جامعه سالم و پیشرو را رسانه هاي آزاد می سازند، ومطبوعات آزاد و پیشرو، برای روشنگری ورشد فرهنگ جامعه، و جلوگیری ازسوء استفاده قدرتمندان از قدرت، افرادي آگاه و بیدارمی خواهند .

وقتی بدون قاعده و اصول، و درراستای منافع و مقاصد جریاناتی خاص، عده ای با کمترین سابقه نویسندگی و مطبوعاتی، بنا به رابطه، و صرف داشتن مدرک و وابستگی، با کسب مجوزاز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکشبه صاحب امتیاز ومدیر مسئول و سردبیر و صاحب روزنامه ،مجله ،سايت و رئيس می شوند، دیگرانتظار سلامت و پویایی، از مطبوعاتی، نمی توان داشت .

متاسفانه مطلع شديم كه در بعضي از استان ها خانه مطبوعات در حال منحل شدن و گزينه هايي همچون سرای روزنامه نگاران و يا انجمن روزنامه نگاران مسلمان در حال جايگزيني آن مي باشد كه بايد به مسئولين مربوطه متذكر شويم كه تاسيس خانه مطبوعات در استانها يك اشتباه بود و انحلال و جايگزين شدن ساير گزينه ها اشتباه بزرگ تر. قشر فرهيخته خبرنگار و روزنامه نگار نياز به يك انجمن صنفي آزاد دارند كه از خودشان انتخاب كرده باشند و فرمايشي نباشد .

در ذيل اطلاعيه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز آمده است كه متاسفانه با قلمي نرم و ديكتاتورانه دل هر خبرنگار و روزنامه نگار را به درد مي آورد جاي اين سئوال باقي مي ماند كه چرا همه مسئولين بايد براي اين قشر تعيين تكليف كنند و خود خبرنگاران هيچ نقشي در سرنوشت فعاليت هاي صنفي خود نبايد داشته باشند .

متن اطلاعيه

خانه مطبوعات تنها مجموعه ای است در حوزه فعالان عزیز رسانه که بایستی مأمن و محلی باشد برای همه اهالی رسانه در چارچوب قوانین موضوعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،لذا باتوجه به برخی ایرادات قانونی وارد به نحوه شکل گیری و برگزاری مجمع خانه مطبوعات و برخی موارد بوجود آمده در طی این مدت ضمن قدردانی از همه دلسوزان و دوستداران و زحمت کشان حوزه رسانه بویژه خبرنگاران و اهالی دلسوز،خدوم و متین رسانه استان و همچنین مسئولان محترم اعم از مدیران ارشد استانداری ، فرمانداری و نمایندگان محبوب مردم کرج در مجلس شورای اسلامی که همه این عزیزان در ارتقاء سطح کیفی و کمی مطبوعات زحمات زیادی متقبل شده اند اعلام می دارد از نظر این اداره کل ادامه فعالیت خانه مطبوعات استان با شرایط فعلی به صلاح نبوده و رسمیت ندارد. لازم به ذکر است اطلاعیه تکمیلی به منظور رفع شائبه ها و گمانه زنی ها و پیش داوری ها در آینده نزدیک صادر خواهد شد و امیدواریم درآینده بسیار نزدیک اهالی خدوم و متین رسانه استان با همدلی و همراهی همه با هم برای تشکیل خانه ای امن و امید آفرین برای مطبوعات استان دست به دست هم دهند .

تکثر مجموعه های صنفی رسانه ای فعال در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی از اولویت های این اداره کل است و در آینده بسیار نزدیک به فضل الهی شاهد راه اندازی سرای روزنامه نگاران و همچنین انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان البرزخواهیم بود که اضافه شدن خانه مطبوعات همدل به این دو مجموعه نیز آینده ای روشن برای فعالان حوزه رسانه استان ترسیم خواهد نمود .

عزیزانی که در سخت ترین شرایط دلسوزانه و صادقانه به تعالی استان سرافراز البرز می اندیشند .

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز

۱۸ آبان ۱۳۹۱ ۱۳:۱۴

http://alborz.farhang.gov.ir/newsdetail-54677-fa.html

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی