شمانیوز
شما نیوز

این خبر در حال تکمیل شدن است

زمین‌لرزه‌‌ 7.7 ریشتری سیستان و بلوچستان را لرزاند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):دقایقی پیش زمین لرزه ای به قدرت 7.5 ریشتر جنوب سیستان و بلوچستان را لرزاند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، دقایقی پیش زمین لرزه ای شدید زاهدان و منطقه جنوب سیستان و بلوچستان را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که مردم از خانه های خود خارج شده و به کوچه و خیابان ریختند. هنوز از خسارت های احتمالی این زمین لرزه گزارشی در دست نیست. موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران قدرت این زمین لرزه را 7.5 ریشتر اعلام کرده است. این زلزله در عمق 18 کیلیومتری روی داده است.

مردم به مناطق زلزله زده هجوم نیاورند

محمود مظفر با اشاره به توصیه های درباره زلزله سراوان اظهارداشت: برای سهولت تردد نیروهای امدادی و بررسی وضعیت منطقه از عموم مردم منطقه سیستان و بلوچستان می خواهیم تا از تردد بی مورد در مسیرهای منتهی به شهر سراوان خودداری کنند.

براساس این گزارش، زلزله ای به قدرت 7.5 ریشتر ساعت 15 و 22 دقیقه شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان از جمله خاش ، کنارک و سراوان را لرزاند که در پی آن 20 تیم عملیاتی امدادی هلال احمر به همراه آمبولانس های اورژانس به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

زلزله سراوان تاکنون ۴۰ کشته داشته است

هدایت الله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله در این شهرستان گفت: به دلیل عمق زلزله ای که در 90 کیلومتری زمین رخ داده است و از سوی مناطق کوه سفید بوده، خسارتی در آن منطقه بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان سراوان شدت زلزله زیاد بوده است، گفت: به دلیل اینکه زلزله در روز اتفاق افتاده، مردم به سرعت از خانه ها بیرون آمدند.

نماینده مردم سراوان با اشاره به اینکه زلزله سراوان تاکنون 40 نفر تلفات داشته است، افزود: هم اکنون 20 اکیپ در شهرستان های استان سیستان و بلوچستان تشکیل شده تا به روستاها و مناطق بروند.

میرمرادزهی ادامه داد: به دلیل اینکه وسعت شهرستان سراوان 28 هزار کیلومتر مربع است و 1700 روستا دارد، باید اکیپ های مختلفی به همراه غذا، دارو، بهداشت و درمان و امداد و نجات به این مناطق اعزام شوند تا به مردم رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه اگر مجروحانی و حادثه دیدگانی که در سراوان وجود دارند، باید سریعا به بیمارستان ها منتقل شوند، گفت: بنده امروز عازم شهرستان سراوان هستم تا از نزدیک بر روند کمک رسانی به مجروحان نظارت کنم.

نماینده مردم سراوان تصریح کرد: امداد و نجات به مردم سراوان آغاز شده است که این امر از طریق سازمان بحران استانداری سیتان و بلوچستان ادامه دارد.

میرمرادزهی تاکید کرد: به دلیل پراکندگی روستاها در استان سیستان و بلوچستان قطعا نیروهای زیادی برای کمک رسانی به مردم سراوان لازم است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت زلزله به شهرستان سراوان وارد شده است، گفت: امیدواریم همه مسئولان به سرعت کمک رسانی به مردم سراوان را ادامه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied