شمانیوز
شما نیوز

هشدار جدی نسبت به میزان باکتریهای کیف دستی زنانه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):تحقیقات جدید نشان می دهد که میزان باکترهای کیف دستی زنان حتی از یک سرویس بهداشتی عادی نیز بیشتر است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، تحقیقات جدید نشان می دهد که میزان باکترهای کیف دستی زنان حتی از یک سرویس بهداشتی عادی نیز بیشتر است.

آزمایشها نشان می دهد که دسته یک کیف از هر 5 کیف زنانه به قدری دارای باکتری است که می تواند برای سلامت انسان مخاطره آمیز باشد.

محققان همچنین نشان داده اند که کثیف ترین شی در کیف دستی زنانه جعبه کرم دست است، چرا که میزان باکتریهای این جعبه از صندلی یک سرویس بهداشتی بیشتر است.

این در حالی است که برخی از اقلام آرایشی در کیف دستیهای زنانه وضعیت بهتری نسبت به دیگران دارد.

آزمایشهای انجام شده توسط سازمان اینیشال واشروم هایجن انجام شده نشان داده اند که دسته چرمی کیف دستیها محل مناسبی اشاعه باکتری ها است چرا که بافت اسفنجی آن شرایط مناسبی را برای رشد و گسترش باکتری فراهم می کند.

محققان اظهار داشتند که زنان باید به طور منظم دستها و کیف خود را با مواد آنتی باکتریال یا ژل ضد آلودگی تمیز کنند.

پیتر بارت مدیر تکنیکی این سازمان گفت: کیفهای دستی به طور مرتب با دستهای ما و سطوح بسیار در تماس است، بنابراین خطر انتقال میکروبها به آن بسیار بالا است، به ویژه این که کیفها به ندرت تمیز می شوند. وقتی که این میکروبها روی کیفهای ما قرار بگیرد، به سادگی از طریق دست به سایر سطوح منتقل می شود.

وی اضافه کرد: پاک کردن منظم دستها برای ممانعت از حضور باکتری در مرحله اول بسیار ضروری است از سوی دیگر تمیز کردن کیفها برای پیشگیری تجمع آلودگی توصیه شده است.

این تحقیق در شرایطی صورت گرفته است که یک تحقیق دیگر نشان می دهد آشپزخانه اداره ها به صورت مخاطره آمیزی کثیف هستند، به صورتی که حتی ممکن است بیماریزا هم تلقی شوند.

این تحقیق از سوی سازمان اینیشال واشروم هایجن انجام شده و نشان می دهد که نیمی از سطوح در آشپزخانه اداره ها آلوده است و دارای سطح بالایی از کولیفورم است، همان باکتری که در مدفوع وجود داشته و می تواند عامل شیوع بیماری معده ای روده ای شود.

این تحقیق همچنین مشخص کرده است که یک چهارم از سینی های سینک ظرف شویی چهاربرابر سطح امن دارای باکتری کولیفورم هستند.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که دستگیره های یخچالها و فریزرها دارای میزان قابل توجهی از باکتری است و یک سوم از آنها دارای سطح بالایی از کولیفرمها هستند، این درحالی است که 30 درصد از مایکروویوهای مشترک در ادارات نیز در قسمت دسته و دکمه ها آلودگی بسیاری جای داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied