شمانیوز
شما نیوز

شرکت در انتخابات، رای دادن به نظام جمهوری اسلامی است

عضو شورای شهر اهواز گفت: مشارکت مردم در انتخابات صرف نظر از این‌که به چه کسی رای می‌دهند، به نوعی رای دادن به نظام جمهوری اسلامی است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: مشارکت مردم در انتخابات صرف نظر از این‌که به چه کسی رای می‌دهند، به نوعی رای دادن به نظام جمهوری اسلامی است.

سید محمدجواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به لزوم مشارکت در انتخابات اظهار کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است و براساس قانون اساس این مردم هستند که ارکان نظام را تعیین می‌کنند.

وی افزود: انتخابات وسیله‌ای است که مردم با استفاده از آن، مشارکت خود را در ارکان نظام به یک یا چند فرد تفویض می‌کنند؛ به این معنی که انتخاب نماینده، نوعی اعطای مسئولیت و قدرت تصمیم‌گیری در ارکان نظام است و مردم با شرکت در انتخابات، آنان را به عنوان نماینده و وکیل خود انتخاب می‌کنند.

رضوی با اشاره به وجهه جهانی مشارکت در انتخابات عنوان کرد: هنگامی که مردم در انتخابات شرکت می‌کنند، صرف نظر از این‌که چه کسی رای می‌دهند، به نوعی به نظام جمهوری اسلامی رای می‌دهند و نوعی پذیرش نظام در عرصه های داخلی و خارجی است.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: مشارکت در انتخابات به این معنا است که مردم اصل نظام، اصل قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و رهبری را قبول دارند.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همیشه تاکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب برحضور حداکثری مردم و شرکت در انتخابات بوده است و حضور در انتخابات میثاقی دوباره با آرمان‌های امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری است.

رضوی اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب علاوه بر تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، بر یک انتخاب آگاهانه از سوی مردم نیز تاکید می کنند.

وی افزود: اکنون تاکید مقام معظم رهبری این است که مردم نمایندگانی را که چشم آنان به آن سوی مرزها نیست و استکبار‌ستیز، معتقد به اقتصاد مقاومتی و تولید درون‌زا و به ویژه نمایندگانی که مراقب مساله نفوذ هستند، را انتخاب کنند.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: یک نماینده همچنین باید دارای سلامت فردی از جمله ساده زیستی، پرهیز از تجمل‌گرایی و وابستگی به منابع ثروت و قدرت باشد و این موارد از اولویت‌هایی است که تعیین شده است.

وی عنوان کرد: امیدوار هستیم که مردم با حضور گسترده خود پای صندوق‌های رای، نقش موثر خود را در اداره نظام ایفا کنند و بار دیگر میراث ماندگار امام خمینی(ره) را گرامی دارند و به فرامین رهبر معظم انقلاب توجه کنند تا سرافرازی دیگری برای مردم ایران در صحنه جهانی و درون کشور رقم بخورد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied