شمانیوز
شما نیوز

رئیس مجمع امور صنفی جیرفت عنوان کرد

اعتراض اصناف به اصلاحات مواد قانون نظام صنفی در مجلس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):رئیس مجمع امور صنفی شهرستان جیرفت گفت: اصناف نسبت به اصلاحات برخی از مواد قانون نظام صنفی که اخیراً در مجلس مطرح و تصویب شده، معترض بوده و خواستار اصلاح و تجدید نظر در این زمینه هستند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از مهر ،علی میرکهنوج اظهار داشت: اصناف نسبت به اصلاحات برخی از مواد قانون نظام صنفی که اخیراً در مجلس مطرح و تصویب شده، معترض بوده و خواستار اصلاح و تجدید نظر در این زمینه هستند.

وی افزود: یکی از مواردی که نسبت به قبل تغییر و اصلاح شده، این است که هر واحد صنفی بیش از دو دوره نمی تواند به عضویت هیئت مدیره اتحادیه درآید و این مسئله به هیچ وجه به نفع بازار و اصناف نیست.

میرکهنوج در زمینه تأسیس بانک اصناف تصریح کرد: از تمام بازاریان دارای پروانه کسب معتبر دعوت می شود، نسبت به خرید سهم اقدام کنند تا با تأمین سرمایه اولیه شاهد افتتاح بانک اصناف در شهر جیرفت باشیم، البته با توجه به استقبال اولیه و درخواست افزایش سهام این میزان از 20 به 50 میلیون افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: واحدهای صنفی باید نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان تیر ماه اقدام کنند تا مشمول معافیت های مالیاتی قرار گیرند، زیرا عدم ارائه آن ضرر و زیان جبران ناپذیری برای آنان در بر دارد.

میرکهنوج عنوان کرد: بازاریان باید نسبت به اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی که شامل تجهیز کردن واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش یا رایانه با نصب سیستم نرم افزاری فروشگاه و ترازوی دیجیتال است، اقدام کنند.

عضو شورای اصناف کشور و نماینده اصناف استان کرمان گفت: عدم تجهیز واحدهای صنفی در این زمینه عدم بخشودگی معافیت های مالیاتی و جرائم سنگین تعزیرات تا مبلغ 90 میلیون ریال را در پی دارد، بنابراین از تمام واحدهای صنفی درخواست داریم، قبل از اتمام وقت مقرر نسبت به تجهیز این دستگاه ها اقدام کنند تا مشمول جرائم مذکور نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied