شمانیوز
شما نیوز

بررسی استیضاح حاجی‌میرزایی و رحمانی‌ فضلی در کمیسیون‌های مجلس

بررسی استیضاح وزرای آموزش و پرورش و کشور و همچنین انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 مهم‌ترین دستورکارهای کمیسیون‌های مجلس طی هفته آینده است

بررسی استیضاح حاجی‌میرزایی و رحمانی‌ فضلی در کمیسیون‌های مجلس

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از فارس : بررسی استیضاح وزرای آموزش و پرورش و کشور و همچنین انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 مهم‌ترین دستورکارهای کمیسیون‌های مجلس طی هفته آینده است

 دستور جلسات هفتگی کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در روزهای شنبه لغایت سه‌شنبه (23 تا 27 آذر) منتشر شد. 

بر همین اساس، بررسی بودجه وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، جهاد دانشگاهی، وزارت علوم، معاونت علمی ریاست‌جمهوری، سازمان آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی و سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هفته آینده در کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد. 

همچنین قرار است حاجی‌ میرزایی وزیر آموزش و پرورش روز گذشته به این کمیسیون آمده و طرح استیضاحش را با نمایندگان متقاضی این اقدام بررسی کند.

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، شریعتمداری وزیر تعاون روز دوشنبه به کمیسیون اجتماعی آمده و گزارشی از تفریغ بودجه سال 98 ارائه کرده و بودجه سال 99 را بررسی خواهند کرد. همچنین بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) هم به این کمیسیون می‌آید. 

کمیسیون اقتصادی در روز دوشنبه میزبان بختیاری رئیس کمیته امداد است، ضمن اینکه صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم روز سه‌شنبه در این کمیسیون حاضر خواهد شد. 

وزیر اطلاعات و وزیر نیرو روز دوشنبه در کمیسیون امنیت ملی حاضر شده و درباره بودجه سال 98 و 99 موضوعاتی را با اعضای این کمیسیون مطرح خواهند کرد. همچنین بودجه وزارت خارجه، ستاد کل، سپاه و ارتش هم هفته آینده بررسی خواهد شد. 

همچنین حاتمی وزیر دفاع نیز در روز سه‌شنبه با دستور کار بودجه سال جاری و سال آتی در این کمیسیون حاضر خواهد شد. 

ادامه بررسی محورهای استیضاح جمعی از نمایندگان مجلس با حضور وزیر کشور در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در روز دوشنبه بررسی خواهد شد. 

شنبه هفته آینده هم وضعیت صنعت خودرو با رویکرد تدوین بسته حمایتی و سیاستی در کمیسیون صنایع و معادن بررسی خواهد شد. 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، اردکانیان وزیر نیرو و نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه در روز دوشنبه به کمیسیون عمران آمده و با موضوع لایحه بودجه سال آینده مباحثی را مطرح خواهند کرد.

دوشنبه هفته آینده هم نشست مشترک کمیسیون فرهنگی و هیأت تحقیق و تفحص برای قرائت و تصمیم‌گیری در مورد گزارش از منابع، مصارف نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی، ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال گذشته در کمیسیون فرهنگی برگزار خواهد شد. 

بودجه بخش قضایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بودجه شورای حل اختلاف، بودجه دیوان عدالت اداری، بودجه سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، بودجه وزارت دادگستری در روز دوشنبه در کمیسیون قضایی مجلس بررسی خواهد شد، ضمن اینکه در روز سه‌شنبه هم بودجه سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان بازرسی کل کشور، دادگاه ویژه روحانیت، سازمان پزشکی قانونی و دانشگاه علوم قضایی بررسی می‌شود. 

دوشنبه هفته آینده هم نحوه مشارکت بسیج سازندگی در تهیه و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های توسعه کشاورزی و روستایی کشور با حضور مسؤولین بسیج سازندگی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها بررسی خواهد شد. 

در طول روزهای هفته آینده، انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس جهت عضویت در کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه سال 99 و همچنین بررسی اعتبارات دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها صورت می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied