شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 24 اسفند

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 24 اسفند

نامه روحانی به سران جهان درباره کرونا

رئیس جمهور به سران برخی کشور‌های جهان نوشت: مدیریت بحران عظیم و خطرناک کرونا توسط هیچ کشوری به تنهایی میسر نیست چه رسد به اینکه آن کشور در دسترسی به بازار‌های مالی بین‌المللی و تأمین کالا‌های مورد نیاز خود با مشکلات فراوان مواجه باشد. حجت‌الاسلام حسن روحانی روز جمعه با ارسال نامه‌ای به سران تعدادی از کشور‌ها با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبدیل شدن آن به یک اپیدمی جهانی، گفت: این ویروس مرز نمی‌شناسد و قربانیان خود را بدون ملاحظات سیاسی، اعتقادی، قومی و نژادی انتخاب می‌کند. رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مقابله با این ویروس مستلزم اقدامات هماهنگ و مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی از یکسو و اتخاذ تدابیر سخت، تأمین نیازمندی‌های اساسی مردم، حمایت مالی از اقشار آسیب دیده از تعلیق کسب و کار‌های اقتصادی، هزینه‌های هنگفت بهداشتی و درمانی و... از سوی دیگر است؛ اجرای این تدابیر مستلزم برخورداری از یک بنیه و توان قوی اقتصادی و تأمین ده‌ها میلیارد‌ها دلار بودجه است.

 

divider1

 

ورودی‌های استان خوزستان کامل بسته شد

استاندار خوزستان اعلام کرد: هر فردی که خواهان خارج شدن از استان بود به آن گوشزد کنید که نمیتواند دیگر به استان بازگردد و جلوی آن گرفته می شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

 

divider1

 

در روز‌های کرونایی هم آب و برق مجانی نمی‌شود

غلامرضا مصباحی‌مقدم گفت: این روز‌ها برخی خواهان این هستند که دست‌کم دولت به مدت یکی ۲ ماه از دریافت پول آب و برق صرف نظر کند. این در حالی است که پولی که بابت آب و برق از مردم دریافت می‌شود، هزینه تولید را هم تامین نمی‌کند. فعال سیاسی اصولگرا، گفت: در ایامی که مردم می‌توانستند در بازار شب عید سروسامانی به وضعیت اقتصادی خود بدهند، شیوع ویروس کرونا همه چیز را قفل کرد. طبعاً در چنین شرایطی گروهی کثیری از مردم به طور جدی متضرر می‌شوند، پس باید چاره‌ای اندیشید تا آن‌ها با بحران مواجه نشوند. نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش گفت: من، چون دیگر نماینده نیستم نمی‌دانم دولت به لحاظ مالی در چه شرایطی قرار دارد و آیا دارایی خزانه به قدری هست که بتوان بخشی از ضرر مردم را جبران کرد یا نه. به هر حال هم گرفتار تحریم‌هایی سخت هستیم و هم قیمت نفت پایین آمده است؛ بنابراین احتمالاً دولت توان واریز کمک نقدی به حساب‌ها را ندارد. مصباحی‌مقدم توضیح داد: این روز‌ها برخی خواهان این هستند که دست‌کم دولت به مدت یکی ۲ ماه از دریافت پول آب و برق صرف نظر کند. این در حالی است که پولی که بابت آب و برق از مردم دریافت می‌شود، هزینه تولید را هم تامین نمی‌کند. پس مجانی کردن حتی برای یک ماه ضرر هنگفتی به شرکت‌های آب و برق تحمیل می‌کند. غلامرضا مصباحی‌مقدم در پایان گفت: به هر حال با بحرانی عجیب و سخت روبه‌رو شده‌ایم. در چنین موقعیتی لازم است همه در کنار هم باشیم و اختلاف‌های سیاسی و عقیده‌ای را کنار بگذاریم تا بتوانیم حتی‌المقدور به مردم آسیب‌دیده یاری رسانیم.

divider1

 

 پمپ بنزین‌ها تعطیل می‌شوند؟ + جزئیات 

سردار رحیمی درباره تعطیل شدن پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌ها توضیحاتی داد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

 

برای جلوگیری از سفر مردم، باید حکومت‌نظامی اعلام شود

محمد قمی، نماینده پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شیوع کرونا در کشور به اعتمادآنلاین گفت: در برخی از شهر‌ها شدت بیماری بالاست و مردم توصیه و خواهش را گوش نمی‌کنند و باز هم سفر می‌کنند. این در حالی است که سفر هم برای آن افراد و هم برای دیگران خطر دارد. او ادامه داد: شهر‌هایی که بیشتر درگیر شیوع کرونا هستند باید قرنطینه شوند. حتی باید در این شهر‌ها حکومت‌نظامی اعلام شود که مردم به سفر نروند. رادیو و تلویزیون اعلام می‌کند که سفر نکنید، اما مردم گوش نمی‌کنند. متاسفانه مردم به جان خودشان رحم نمی‌کنند، اما امیدواریم به جان دیگران رحم کنند. به گفته این نماینده مجلس لازم است به هر نحوی شده به منظور جلوگیری از شیوع کرونا چه با قرنطینه و چه حکومت نظامی مانع سفر مردم شویم. قمی به چرایی سفر مردم با وجود هشدار‌ها اشاره کرد و توضیح داد: مردم فکر می‌کنند بیماری مال دیگران است. این تصور غلط است و این ویروس خبر نمی‌کند و ممکن است آن‌ها هم مبتلا شوند. مردم کرونا را باور نکردند و جدی نگرفتند. اگر مردم به بیمارستان‌ها سر بزنند و افراد مبتلا به کرونا را ببینند طبیعتاً می‌پذیرند که سفر نکنند. صحبت‌هایی که در مورد کرونا مطرح می‌شود علمی است نه سیاسی. تمام دنیا به این موضوع رسیده‌اند که سرعت انتشار ویروس زیاد است. برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا یکی از راه‌ها حضور نیافتن مردم در اجتماعات است. مردم تنها باید در موارد ضروری و با وسایل ایمنی به بیرون از خانه بروند. سفر مردم برای دولت بار مالی ندارد که به این دلیل بخواهند از سفر مردم جلوگیری کنند. بلکه دولت تنها می‌خواهد مردم سلامت بمانند. مردم اعتقاد ندارند که کرونا کشنده است و می‌تواند همه را مبتلا کند. مردم باید این موضوع را باور کنند.

divider1

 

فتح الله زاده استعفا داد + جزئیات 

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال از سمت خود استعفا کرد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

 

divider1

 

حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران بزودی تعطیل می‌شود

یونس عالی پور امروز در گفت: وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نامه‌ای از سوی وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا به وزیر کشور تعطیلی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه درخواست شده است. معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: این دستورالعمل از سوی وزیر کشور به مسئولان استان و این اماکن مقدس ابلاغ‌شده و به‌زودی اجرایی می‌شود.

 

divider1

 

آخرین آمار مبتلایان کرونا در ایران مشخص شد + جزئیات

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

 

divider1

 

واکنش روحانی به پیشنهاد تعیین جریمه برای کسانی که با علائم بیماری به سفر می‌روند

رئیس جمهور در پاسخ به پیشنهاد وزیر بهداشت برای تصویب مصوبه کنترل تردد در ۱۱ استان کشور این پیشنهاد را برای کنترل بیماری مفید ارزیابی کرد و گفت: باید دقت کنیم که نقاط کنترل در استان‌ها کاملاً مشخص باشد و تیم‌های کنترل‌کننده به گونه‌ای عمل کنند که مشکلاتی همچون ترافیک در راه‌ها ایجاد نشود و قبل از اقدام به مردم اطلاع‌رسانی شود. دکتر روحانی در واکنش به پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر تعیین جریمه برای کسانی که با علائم بیماری به مسافرت و جابجایی در این استان‌ها اقدام می‌کنند، گفت: ممکن است این افراد از بیماری خود مطلع نباشند و همین که برگردانده شوند و به بیمارستان برای درمان هدایت شوند به عنوان جریمه برای آن‌ها کافی است. دکتر روحانی افزود: آرزوی همه ما تشرف به حرم‌های مطهر است، اما از هر کجا به آن‌ها متوسل شویم پاسخ ما را خواهند داد. در شرایط امروز توسل‌ها و توجهات باید با رعایت کامل اصول بهداشتی باشد.

divider1

 

 تهران قرنطینه شد؟!

 از شب گذشته خبری به نقل از خبرگزاری ایرنا منتشر شده که حکایت از قرنطینه استان تهران و اعمال محدودیت آمد و شد در این استان دارد، در حالیکه چنین خبری بر روی خبرگزاری ایرنا وجود ندارد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

 

تاکید سنایی بر ضرورت حقوق بشری رفع تحریم‌ها علیه ایران در زمان فراگیری کرونا

مشاور ارشد وزیر خارجه گفت:زمانی که کرونا⁩ تهدیدی فراگیر شده، رفع تحریم‌های نامشروع علیه ایران ضرورتی حقوق بشری است.مهدی سنایی مشاور ارشد وزیر خارجه با اشاره به تحریم های غیر قانونی ایالات متحده آمریکا علیه ایران در پیامی توییتری نوشت:در شرایطی که تهدید ⁧ کرونا⁩ در جهان فراگیر شده است، رفع تحریم‌های یکجانبه و نامشروع علیه ایران ضرورتی حقوق بشری است. سایر کشور‌ها نیز در این شرایط در عدم رعایت این تحریم‌های خودسرانه، مسئولیتی تاریخی در قبال ملت ایران و ملل جهان دارند.

divider1

 

نتیجه بررسی داروی ضد کرونا

عضو کمیته علمی کرونا در استان تهران با بیان اینکه نتیجه تست داروهای کرونا تا ظهر امروز مشخص می‌شود، گفت: این داروها، داروهای بیماری‌های دیگر است و داروی خاصی تولید نشده است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

 

مخالفت محیط زیست با درخواست جدید خودروسازان

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:دو شرکت خودروساز سایپا و ایران خودرو به ما نامه زده و خواسته بودند که با توجه به تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا و... ارتقای استاندارد‌ها به یورو ۵ را همچنان به تاخیر بیندازند. ما نیز پاسخ دادیم که سلامت مردم از پول شما مهمتر است و از سال آینده موظف هستید که خودرو‌هایی با استاندارد یورو ۵ تولید کنید. متاسفانه به دلیل بوتولیسم حدود ۴۳ هزار پرنده مهاجر را از دست دادیم. /ایسنا

 

divider1

 

 

 

کرونا تحریم های علیه ایران را لغو می کند؟ + جزئیات 

کارشناس مسائل اروپا گفت: لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران گامی مثبت درجهت کنترل ویروس کرونا است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

 

divider1

 

آمریکا در قبال ایران مرتکب نسل‌کشی می‌شود

نویسنده روزنامه الاخبار لبنان در توئیتی نوشت آمریکا با منع کردن ایران از خریداری تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا مرتکب نسل‌کشی می‌شود. حسن علیق، نویسنده روزنامه الاخبار لبنان در توئیتی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را که مانع کمک‌رسانی به کشورمان می‌شود، محکوم کرد. علیق نوشت آنچه واشنگتن در حق ایران مرتکب می‌شود، تلاش برای نسل کشی است. وی افزود: تحریم‌های آمریکا اجازه نمی‌دهد ایران تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا را خریداری کند. ایران با تلاش‌های داخلی و کمک گرفتن از سازمان جهانی بهداشت و چین تلاش می‌کند این خلا را پر کند. با این حال اجازه دریافت کامل نیازهایش را ندارد. علیق تاکید کرد: بشریت هر کاری انجام بدهد، قادر نخواهد بود این امپراطوری شر را به علت جنایت هایش مجازات کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied