شمانیوز
شما نیوز

کد بورسی برای همه مشمولان سهام عدالت صادر شد

سخنگوی ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت از صدور کد بورسی برای همه مشمولان سهام عدالت در کشور خبر داد و گفت: افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند و فعلا قصد خرید و فروش سهام را ندارند نیازی به فعال کردن کد بورسی شان نیست.

کد بورسی برای همه مشمولان سهام عدالت صادر شد

حسین فهیمی افزود: افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند و فعلا قصد خرید و فروش سهام عدالت را ندارند نیازی به فعال کردن کد بورسی شان نیست. وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ثبت سفارش آنلاین برای سهام عدالت چه مزایایی دارد، اظهارداشت: سفارشی که در کارگزاری گذاشته می شود برای مشتریان و سفارش دهندگان آزادی عملی را ایجاد می کند که تعداد سهام عدالت خود را در هر شرکت یا به ازای هر نماد آزادانه و به اختیار خود تعیین و به کارگزار تا سقف 30 درصد ارزش مجموع دارایی خود را سفارش گذاری کند.  سخنگوی ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت گفت: این آزادی عملی که هر مشتری با مراجعه به کارگزاری دارد یعنی همانجا می تواند از دارایی خود مطمئن باشد حجم، تعداد و ارزش ریالی دارایی خود را مشاهده کند به هر حال مراجعه به کارگزاری ها این مزیت ها را دارد.

به گزارش شمانیوز به نقل از تسنیم: وی افزود: جدا از این یک امکان دیگری برای مشمولان سهام عدالت در بانک ها فراهم شده بود که تا وقت اداری فردا معتبر است.

فهیمی بیان داشت: کسانی که به کارگزاری ها دسترسی ندارند و بیشتر با شعبات بانک ها مانوس هستند برای ارائه درخواست سفارش یکجای 30 درصد سهام خود همچنان می توانند به شعب بانک ها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مشمولان برای فروش 30 درصد سهام خود از طریق بانک باید به شعب بانک هایی مراجعه کنند که شماره حساب و شماره شبای خود را در سازمان خصوصی‌ سازی ثبت کرده ‌اند.

سخنگوی ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت گفت: افراد برای حفظ و نگهداری دارایی خود (سهام عدالت) لازم نیست هیچ اقدامی انجام دهند.

وی افزود: آزاد سازی سهام عدالت به مفهوم عام و گسترده آن یعنی امکان استیفای حقوق همه جانبه سهامداری همانند سایر سهامداران در کشور انجام و مشمولان سهام عدالت قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع مالکانه خود را به عنوان سهامدار اعمال کنند.

فهیمی ادامه داد: البته این به معنای درخواست یا تشویق برای فروش سهام نیست بلکه درخواست اینکه دارایی ارزشمند ( سهام عدالت ) را در سبد دارایی خود نگهداری کنند اما چنانچه قصد فروش این سهام را دارند می ‌توانند با دو روش سفارش یکجای فروش با اعطای اختیار به شبکه بانکی به شعب بانک‌ ها مراجعه کنند و یا اینکه در دفاتر شرکت های کارگزاری حضور یابند و به انتخاب خود تا سقف 30 درصد از سهامشان را به فروش برسانند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • هادی

    سلام چجوری به دستمون میرسه