شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی امین زندگانی و همسرش + تصاویر

در این گزارش بیوگرافی امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون را مشاهده می کنید با ما همراه باشید.

بیوگرافی امین زندگانی و همسرش + تصاویر

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 5 شهریور 1351 در تهران می باشد و 45 سال سن دارد. امین زندگانی سال 1370 وارد دانشگاه هنر شد و مشغول به تحصیل در رشته تاتر شد.وی دارای مدرک لیسانس بازیگری تئاتر می باشد.اولین تجربه بازیگری امین زندگانی مربوط به سریال وکلای جوان می باشد که در سال 1374 تولید شد.پدر امین  زندگانی مرحوم سیاوش زندگانی یکی از اساتید برجسته ی موسیقی بود که در سال 82 از دنیا رفت .

 

امین+زندگانی

 

امین زندگانی بارها تلاش کرده تا هنر خود را در غیر از بازیگری محک بزند اما به گفته ی خود او حتی در عرصه ی اقتصادی (بازاری) نتوانسته موفق باشد . وی مدتی با یکی از دوستانش شرکت پخش مواد غذایی راه اندازی کرد که بعد از چند وقت خود را کنار کشید.در نتیجه فقط بازیگری را به عنوان شغل خود انتخاب کرده است.

 

fun770-4

 

امین زندگانی متاهل است و  ازدواج  کرده است که البته بار اول ( با همسر سابقش مینا لاکانی) ناموفق بوده است و منجر به جدایی و طلاق شده است. همسر فعلی او  الیکا عبدالرزاقی  است که او هم از بازیگران سینما و تلویزیون است. این زوج هنرمند تاکنون فرزندی ندارند.

 

3d1e066880599238968c104f3a2a13cc

 

الیکا عبدالرزاقی در 18 مرداد ماه 1358 در رامسر متولد شد. او فارغ التحصیل آموزشگاه هنری سمندریان، لیسانس ادبیات نمایشی است. او همسر امین زندگانی است، اصالتش به رامسر بر می گردد و دو برادر دارد. دوره بازیگری را در کلاسهای استاد حمید سمندریان گذرانده فعالیت در تلویزیون را از سال 77 و بازی در سریال گمشده مسعود نوابی شروع کرد. ورود او به تلویزیون، همزمان شد با اولین کارش در تئاتر با نام دایره گچی قفقازی به کارگردانی حمید سمندریان بود.

 

الیکا+عبدالرزاقی

 

او قبل از همکاری با مهران مدیری 13 سال سابقه فعالیت در عرصه بازیگری را داشت اما بازی در نقش بانوی اول دربار قهوه تلخ یعنی فخرالتاج باعث شهرتش شد. قهوه تلخ مجموعه ویدئویی طنزی به کارگردانی مهران مدیری و فیلمنامه نویسی امیر مهدی ژوله و خشایار الوند است که بصورت هفتگی از 23 شهریور 1389 در بسته بندی های سه قسمتی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

 

1641255

 

در سال 1390 در سریال خانگی ساخت ایران در کنار محمدرضا گلزار ، امین حیایی و گوهر خیراندیش به ایفای نقش پرداخت. این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی در 10 بسته ی دو قسمتی تولید شده و در کشور های ایران، لبنان و فرانسه فیلمبرداری شده است.

 

1641255

 
شوخی کردم عنوان تازه ترین سریال خانگی مهران مدیری میباشد که الیکا عبدالرزاقی در آن به ایفای نقش پرداخته است. در سریال شوخی کردم بیش از 67 نفر از چهره های مطرح طنز ایران در بیست سال گذشته حضور دارند.
 

1641255

 
 

مصاحبه با الیکا عبدالرزاقی

داستان آشنایی من و امین به یک تله فیلم، بر می گردد، در آن فیلم ما نقش زن و شوهر را بازی می کردیم. بعد از بازی در آن اثر، ارتباط خانوادگی بین ما به وجود آمد و این مراودات خانوادگی بیشتر شد، تا این که بعد از گذشت مدتی، متوجه شدیم لحظه به لحظه بیشتراز لحاظ حسی به هم نزدیک تریم و مسائلی بین ما وجود دارد که باعث نزدیک شدن و کنار هم قرار گرفتن ما می شود، به همین خاطر وقتی بحث نامزدی ما مطرح شد، اطرافیان ما چندان تعجب نکردند و انگار منتظر چنین اتفاقی بودند. خوشبختانه خانواده های ما از این تصمیم مان استقبال کردند.

 

 جوایز الیکا عبدالرزاقی

برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی از دوازدهمین جشن سینمایی،تلویزیونی دنیای تصویر برای بازی در سریال قهوه تلخ - 1391

 

1641255

 

منبع : نمناک  

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    آقای زندگانی بازیهای شما در نقشهای تاریخی سلیمان نبی و جناب مسلم ابن عقیل عالی بود ،و خانم رزاقی ازاینکه شما کودک درون فعالی دارین وبه ما انرژی مثبت منتقل میکنید و یک بازیگر تئاتر بی نظیر هستین تبریک میگم ،درضمن شما دوتا خیلی به هم می آیید، الهی خوشبخت و پیروز باشید 👌👌👌🌹🌹🥰🥰

  • ناشناس

    هردو عالیند