شمانیوز
شما نیوز

با این ماسک های خانگی موهایتان را شفاف کنید

اگر شما هم موهایی خشک و شکننده دارید، به شما پیشنهاد می کنیم برای تقویت مو های تان از این ماسک مو ارزان قیمت خانگی استفاده کنید،

با این ماسک های خانگی موهایتان را شفاف کنید

 

اگر شما هم موهایی خشک و شکننده دارید، به شما پیشنهاد می کنیم برای تقویت مو های تان از این ماسک مو ارزان قیمت خانگی استفاده کنید،خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد موجب تامین 14 درصد از نیاز کلسیم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند کردن ناخن‌هایشان داشته باشند با مصرف کنجد ناخن‌هایشان محکم‌تر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزئی از زیبایی انگشتان است دیده نمی شود. به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن رساندن 5 میلی‌گرم روی را به بدن خصوصا پوست و مو و ناخن‌ها آسان می‌کند.عنصر روی آکنه را کمتر می‌کند و از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند و مانع ریزش موها خصوصا در خانم‌ها می‌شود و درضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضد چروک و سفیدکنندگی (ضدلک) ویتامین این ماسک مو استفاده کرد.

 

حتما می‌دانید که کنجد چربی بسیاری دارد اما این چربی از نوع گیاهی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان پوست به عنوان یک جز اصلی محسوب می‌شوند و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود پوست کاملا یکنواخت و نرم و لطیف به نظر می‌رسد 

جالب است بدانید که وجود همین چربی‌هاست که اگر با یک منبع پروتئینی دریافت شود (کنجد به همراه چربی پروتئین قابل توجهی دارد) به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشکی بیش از حد این عضو نیز جلوگیری می‌کند و موجب راحتی افرادی می‌شود که سال‌هاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ کردن موهای خشکشان می‌هراسند.

امروزه از روغن کنجد سیاه در تهیه انواع فراوده‌های آرایشی و بهداشتی خصوصا محصولاتی که برای رفع انواع خشکی‌ها تجویز می‌شوند استفاده می‌شود. معمولا در ترکیب انواع کرم‌ها و ماسک‌ها و شامپو‌های ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر شود.

در آخر شما را با ماسکی که با روغن کنجد تهیه می‌شود و برای تقویت موهای خشک و آسیب‌پذیر توصیه می‌شود آشنا می‌کنیم.

قبل از هر چیز باید بگوییم که شما می‌توانید از این ماسک بسته به موهایتان هفته‌ای 1تا2 بار بعد از شستشوی آنها در حمام استفاده کنید. مواردی که در تهیه این ماسک استفاده می‌شود:

مواد لازم برای تهیه ماسک مو برای تقویت و جوندار کردن مو

روغن کنجد 2 قاشق غذاخوری

زرده تخم‌مرغ 1 عدد

شیر 2 قاشق مربا خوری

آرد جوانه گندم 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک مو برای تقویت و جوندار کردن مو

ابتدا مواد را کاملا مخلوط کرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسک را بر تمام مو خصوصا پوست سر قرار داده و کاملا با دو دست ماساژ دهید. هر قدر ماساژ بیشتر باشد مواد آسانتر نفوذ می‌کنند. سپس با گذشت 10 دقیقه آنها را با آب ولرم آبکشی نمایید.

در ضمن اگر می‌خواهید مقدار زیادی از کنجد خام را به مدتی بیش از یک سال نگهداری کنید باید آن‌را درداخل ظرف شیشه‌ای خشک و درب‌دار و دور از هر گونه رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ذخیره نمایید. همیشه به خاطر داشته باشید که در تکرار هر توصیه و عادتی زیاده‌روی نکنید حتی اگر این توصیه از سوی متخصصین مهم تلقی شود.

منبع:ایرنا 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied