شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی کریستیانو رونالدو فوتبالیست + تصاویر

کریستیانو رونالدو یکی از بهترین فوتبالیست های جهان را در سایت ما می خوانید:

بیوگرافی کریستیانو رونالدو فوتبالیست + تصاویر

کریستیانو رونالدو در سال2007 با انتقال ۸۰ میلیون پوندی‌اش (۹۴ میلیون یورو) کریستیانو رونالدو از منچستر یونایتد به رئال مادرید،  کریستیانو رونالدو  به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد.  کریستیانو رونالدو و آمیزه‌ای از سرعت، قدرت بدنی، شوت‌های پر قدرت، تکنیک و حرکات نمایشی است.  کریستیانو رونالدو یکی از سریعترین بازیکنان جهان و رکوردار بلندترین پرش در بین فوتبالیست‌های جهان است.

 

skysports-cristiano-ronaldo_4509319

 

بیوگرافی کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو (دوس سانتوس آویرا) متولد پنجم فوریه سال 1985 که بیشتر با نام (کریستیانو رونالدو) معروف می‌باشد، فوتبالیست پرتغالی در رده حرفه‌ای است که در تیم‌های (منچستریونایتد) و (ملی پرتغال) بازی می‌کند. کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان دنیا و یکی از بهترین استعدادهای امروز فوتبال است.

 

دوران کودکی کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو در شهر (فانچال) در منطقه (مادیرا) در کشور پرتغال به دنیا آمد. مادر (ماریا دولورس داس آویرا) و پدرش (خوزه دینیس آویرا) بود. او یک برادر به نام (هوگو) و دو خواهر به نام‌های (الما) و (کاتیا) دارد.

نام رونالدو در کشور پرتغال نام رایجی نیست ولی پدر و مادرش به خاطر (رونالد ریگان) رییس‌جمهور آمریکا نام او را رونالدو گذاشتند زیرا ریگان هنرپیشه مورد علاقه پدر رونالدو بود. او تاکید می‌کند این نامگذاری اصلا دلایل سیاسی نداشته است.

 

کریستیانو رونالدو وقتی سه ساله بود ضربه زدن به توپ را آغاز کرد. وقتی در شش سالگی به مدرسه رفت دیگر علاقه‌اش به ورزش کاملا نمایان شده بود. او در آن زمان عاشق تیم (بنفیکا) بود و جالب است که بعدها به تیم رقیب آن یعنی (اسپورتینگ) پیوست.

 

 

کریستیانو رونالدو ابتدا با یک تیم آماتور به نام (آندورنیا) بازی می‌کرد زیرا پدرش در آن باشگاه شاغل بود. در آن زمان رونالدو تنها هشت سال داشت. در سال 1995 یعنی در ده سالگی (کریستیانو رونالدو) کم‌کم در پرتغال کسب شهرت می‌کرد و آهسته آهسته نامی آشنا در ورزش فوتبال می‌شد. به طوری که دو تیم برتر شهر مادیرا در پی امضای قرارداد با او بودند.

 

کریس رونالدو با بازی در مسابقات زیر هفده سال یوفا برای تیم (اسپورتینگ لیسبون) مورد توجه (جرارد هولر) سرپرست وقت تیم لیورپول قرار گرفت. در آن زمان او تنها شانزده سال داشت و به همین خاطر لیورپول از خرید او صرف نظر کرد ولی همین موضوع سبب شد به چشم (سرالکس فرگوسن) بیاید.

 

در تابستان 2003 کریستیانو رونالدو در بازی برابر تیم منچستریونایتد به خوبی توانایی‌های خود را در معرض تماشا قرار داد و نشان داد که می‌تواند در دو جناح بازی کند. پس از بازی، اعضای تیم منچستریونایتد همگی از یک استعداد درخشان سخن می‌گفتند. آنها معتقد بودند بهتر است در آینده در کنار این جوان باشند تا مقابل او.

 

 

etviPrT2q2zL

کریستیانو رونالدو در منچستر یونایتد

فرگوسن این جوان را می‌خواست. او می‌خواست از کریستیانو رونالدو به جای دیوید بکام که به تازگی به رئال مادرید پیوسته بود بهره ببرد و بدین ترتیب کریستیانو با قیمت 24 میلیون و 12 هزار پوند رهسپار تیم منچستریونایتد شد.

 

کریستیانو رونالدو در ابتدا با پیراهن شماره هفت ظاهر شد ولی با وجود تمام مهارت‌ها و حمله‌هایش دوست نداشت تحت فشار انتظارات مردم باشد. انتظاراتی که از شماره پیراهن او نشات می‌گرفت. رونالدو ترجیح می‌داد پیراهن شماره 27 را بپوشد زیرا در اسپورتینگ نیز همین شماره را می‌پوشید.

 

کریستیانو رونالدو همیشه متهم به خودخواه بودن و تکروی است، با این وجود فرگوسن تمام حیثیت کاری خود را بر روی او گذاشت و مجددا با او قراردادی تا پایان سال 2010 به امضا رساند.

 

کریستیانو رونالدو اغلب در بازی‌ها، مشکل عصبی پیدا می‌کند. او نمی‌تواند اعصاب خود را کنترل کند و زود از کوره در می‌رود. او یک بار به خاطر رفتار خشونت‌بار و انگشت تکان دادن به نشانه تهدید به سوی تماشاچیان از بازی اخراج و از یک مسابقه نیز محروم شد.

 

کریستیانو رونالدو در سال 2005 به (بازیکن جوان ویژه فیلیپو) معروف شد و از سوی فیفا بیستمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال لقب گرفت. رونالدو با وجود اخلاق تندش طرفداران زیادی دارد. رونالدو در بازی‌های جام‌جهانی اولین گل خود را با ضربه پنالتی به تیم ملی ایران زد.

 

49fZihE9GNS3

 

زندگی خصوصی کریستیانو رونالدو

پدر کریستیانو رونالدو که (دینیس آویرا) نام داشت هفتم سپتامبر 2005 و در زمان بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی از دنیا رفت.

رونالدو چند ساعت پس از شنیدن این خبر مجبور بود برابر تیم روسیه بازی کند و این برای او بسیار سخت بود ولی می‌دانست امکان ندارد در بازی غایب باشد. پس از بازی، سرالکس فرگوسن خود، رونالدو را مشایعت کرد و به کشورش فرستاد.

 

کریستیانو رونالدو زنی به نام (مرچه رومرو) مجری اسپانیایی تلویزیون پرتغال آشنا شد. هر چند اصلیت اسپانیایی دارد ولی در پرتغال به دنیا آمده و رشد کرده است. او با آشنایی خود با رونالدو تنفر خیلی‌ها را برانگیخت زیرا بسیاری از طرفداران رونالدو او را شایسته نامزدی فوتبالیست محبوب خود نمی‌دانستند و سایت‌های اینترنتی علیه او ایجاد کردند.

 

(مرچه) نه سال از کریستیانو بزرگ‌تر بود و از همسر اولش طلاق گرفته بود. کریستین همیشه دوست دارد زندگی خصوصی خود را به معنای واقعی آن خصوصی نگه دارد و معتقد است زندگی خانوادگی از زندگی حرفه‌ای جداست و هیچ گاه در این مورد صحبتی نکرد و نامزدی او با خود را تأیید نمی کرد.سرانجام در بیستم سپتامبر 2006 (مرچه) هم تایید کرد که دیگر رابطه‌ای با کریستیانو رونالدو ندارد.

 

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۰ رابطه‌ای را با ایرینا شایک آغاز کرد. این زوج در ژانویه ۲۰۱۵ به رابطهٔ خود پایان دادند. رونالدو در سال ۲۰۱۵ پس از قطع رابطه با ایرینا شایک رابطه‌ای را با لوسیا ویالون مجری و گزارشگر تلویزیونی در اسپانیا آغاز کرد. کریستیانو رونالدو یک مسیحی کاتولیک است. او پس از سونامی ۲۰۰۴ در اندونزی و زنده پیدا کردن پسری که پیراهن تیم ملی پرتغال را بر تن داشت یک خانه برای او خرید. نام این پسر مارتونیز است و هم اکنون در تیم اسپورتینگ لیسبون بازی می‌کند.

 

 

رونالدو هم اکنون یک خانه دو میلیون پوندی در (وود فورد) واقع در انگلیس دارد. پس از حضور کریستیانو در تیم ملی کشور پرتغال و بازی مقابل تیم انگلیس در مسابقات جام‌جهانی آلمان، طرفداران تیم انگلیس به نشانه خشم خود شیشه‌های خانه گران‌قیمت کریستیانو را شکستند.

 

رونالدو نیز از این عکس‌العمل غیرمنطقی مردم ناراحت شد و اعلام کرد منچستر را ترک می‌کند و آینده او در اسپانیاست. (مرچه) که در آن زمان هنوز با کریستیانو رابطه داشت گفت: اگر کریستیانو قبل از این‌که خشم مردم فرو بنشیند به انگلیس بازگردد، کار احمقانه‌ای کرده است. او حتی از ستاره منچستریونایتد تقاضا کرد برای بردن وسایلش هم به آن جا بازنگردد.

 

سرالکس فرگوسن همیشه از کریستیانو رونالدو به عنوان یک بازیکن برتر نام می‌برد. خیلی کم هستند کسانی که مانند کریستیانو می‌توانند برابر بازیکنان هجومی بایستند. مدافعان نمی‌توانند این جور بازیکنان را کنترل نمایند؛ به همین خاطر است که همه به او به چشم یک (خطر بزرگ) نگاه می‌کنند.)

 

CS3BjpP390Hn

 

فرزند کریستیانو رونالدو

رونالدو در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ پدر شد. پسر او، کریستانو نامیده شد و خانواده‌اش، نام مستعار کریستیانینو را بر روی او گذاشتند. او در ایالات متحده به دنیا آمده و رونالدو اعلام کرد که حضانت کامل وی در اختیار اوست. رونالدو هرگز به صورت عمومی هویت مادر پسرش را فاش نکرده است.

 

 

دانستنیهایی کوتاه از کریستیانو

_ کریستیانو رونالدو در بازی‌های یورو 2004 و جام‌جهانی 2006 به عنوان جذاب‌ترین بازیکن شناخته شد.

 

_ کریستیانو رونالدو در کودکی با نام مستعار (کلویورت) نامیده می‌شد.

 

_ کریستیانو رونالدو از سهام‌داران (نایک)، (پیپ جینز)، (اکسترا جاس) (نوشیدنی انرژی‌زای اندونزی) و اتومبیل سوزوکی است هر چند که خود یک اتومبیل بی‌‌ام‌و مشکی دارد.

 

_ تیم محبوب کودکی کریستیانو رونالدو (بنفیکا) بود.

 

_ قهرمان کودکی رونالدو (مارادونا) بود.

 

_ قهرمان کنونی او (لوییس فیگو) و (تیه ری‌آنری) هستند.

 

_ کریستیانو رونالدو که در لیسبون بزرگ شده است همیشه به خاطر لهجه (مادیرایی)‌اش مورد تمسخر بچه‌ها قرار می‌گرفت.

 

_ کریستیانو رونالدو با (آلبرتو جاردیم) فرماندار زادگاه خود دوست صمیمی است

 

 

اشک های رونالدو پس از مصدومیت در فینال یورو ۲۰۱۶

«کریستیانو رونالدو» در دقیقه 23 دیدار فینال یورو 2016 مصدوم شد و با چشمانی اشک آلود بازی را ترک کرد.

 

 

در نهایت تیم ملی فوتبال پرتغال با پیروزی یک بر صفر برابر فرانسه میزبان برای نخستین بار جام قهرمانی در یورو را بالای سر برد.

 

73lDyYKWSUNn

افتخارات ورزشی کریستیانو رونالدو

باشگاهی

منچستر یونایتد

♦ لیگ برتر فوتبال انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷، ۰۹–۲۰۰۸

♦ جام حذفی فوتبال انگلستان: ۰۴–۲۰۰۳؛ نایب قهرمانی: ۰۵–۲۰۰۴، ۰۷–۲۰۰۶

♦ کارلینگ کاپ: ۰۶–۲۰۰۵، ۰۹–۲۰۰۸

♦ جام خیریه انگلستان: ۲۰۰۷

♦ لیگ قهرمانان اروپا: ۰۸–۲۰۰۷؛ نایب قهرمانی: ۰۹–۲۰۰۸

♦ نایب قهرمانی سوپرجام اروپا: ۲۰۰۸

♦ جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۰۸

 

رئال مادرید

♦ لا لیگا: ۱۲–۲۰۱۱

♦ کوپا دل ری: ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳؛ نایب قهرمانی: ۱۳–۲۰۱۲

♦ سوپرکوپا د اسپانیا: ۲۰۱۲؛ نایب قهرمانی: ۲۰۱۱، ۲۰۱۴

♦ لیگ قهرمانان اروپا: ۱۴–۲۰۱۳

♦ سوپرجام اروپا: ۲۰۱۴

♦ جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۱۴

 

 

افتخارات ملی کریستیانو رونالدو

پرتغال

♦ جام ملت‌های اروپا: نایب‌قهرمانی: ۲۰۰۴

♦ جام جهانی: مقام چهارم: ۲۰۰۶

 ♦ جام ملت‌های اروپا: قهرمانی: ۲۰۱۶

 

 

انفرادی

♦ توپ طلای فیفا: ۲۰۱۳، ۲۰۱۴

♦ بازیکن سال فوتبال جهان: ۲۰۰۸

♦ ستارگان تیم‌های فینالیست جام ملت‌های اروپا|تیم منتخب جام ملت‌های اروپا: ۲۰۰۴، ۲۰۱۲

♦ تیم سال یوفا: ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴

♦ بهترین بازیکن سال سر مت بازبی: ۰۴–۲۰۰۳، ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

♦ بازیکن جوان سال پی‌اف‌ای: ۰۷–۲۰۰۶

♦ بازیکن سال پی‌اف‌ای: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

♦ بازیکن سال اتحادیه نویسندگان فوتبالی: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

♦ بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

♦ آقای گل لیگ برتر انگلستان: ۰۸–۲۰۰۷

♦ کفش طلای اروپا: ۰۸–۲۰۰۷، ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳

♦ توپ طلای اروپا: ۲۰۰۸

♦ جایزه بهترین بازیکن سال اروپا: ۱۴–۲۰۱۳

♦ بازیکن سال ورلد ساکر: ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴

♦ جایزه پوشکاش فیفا: ۲۰۰۹

♦ آقای گل لا لیگا: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۱–۲۰۱۰

 

منبع : شمانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied