شمانیوز
شما نیوز

ویروس کرونا چند سال مهمان دنیا خواهد بود؟

به گفته یکی از دانشمندان برجسته انگلستان، ویروس کووید-19ممکن است سال‌ها در گردش باشد و تلاش برای شناسایی منشاء جغرافیایی آن اتلاف وقت است.

ویروس کرونا چند سال مهمان دنیا خواهد بود؟

تام جفرسون، محقق ارشد افتخاری مرکز پزشکی آکسفورد انگلستان اظهار کرد: نحوه رفتار و شیوع ویروس کرونا مهمتر از یافتن منشاء آن است.وی می‌گوید: مطمئن نیستم که اشاره به موقعیت دقیق جغرافیایی بسیار مفید باشد، مگر اینکه تصور روشنی از برخی تعامل ویژه بین حیوانات و انسان‌ها داشته باشیم که در یک موقعیت خاص رخ‌داده باشد. تاکنون هیچ فرد متخصصی شواهدی ارائه نکرده است تا منشاء دقیق ویروس کرونا را مشخص کند.سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز پیام مشابهی به اشتراک گذاشته است که به بی‌فایده بودن ردیابی مکان‌های جغرافیایی برای یافتن منشاء ویروس کرونا اشاره دارد.

آزمایش‌های اخیر فاضلاب در بارسلونا حاکی از آن است که این ویروس ممکن است در ماه مارس سال گذشته در شهر اسپانیا نیز وجود داشته که این زمان ماه‌ها قبل از همه‌گیری در ووهان چین است.

جفرسون تاکید کرد:  نتایج بارسلونا هنوز نیاز به تایید دارد و تحقیقات دیگر در فرانسه و ایتالیا نیز نشان می‌دهد که این بیماری ممکن است خیلی زودتر ازآنچه قبلا تصور می‌شد در گردش بوده است.

این محقق آکسفورد خواستار مطالعه بیشتر همه میکروارگانیسم‌ها به‌منظور درک نحوه تکامل آنها، چگونگی زندگی و نحوه انتقال آنهاست. به نظر وی اگر این موارد شناسایی شود مداخلات موثر خواهد بود.وی خاطرنشان کرد: بسیاری از ویروس‌ها برای مدت طولانی در محیط‌زیست خفته باقی نمی‌مانند و ناگهان قادر به ایجاد شیوع خطرناک می‌شوند.وی گفت: "اگر نتایج بارسلونا تایید شود، مطمئنا چنین چیزی را نشان می‌دهد."

مهمترین سوال این است که چه چیزی آنها را از خواب بیدار می‌کند و چه چیزی آنها را تهاجمی می‌کند؟وی در ادامه افزود: شرایط آب و هوایی مانند باد، رطوبت و میزان اشعه ماوراء‌بنفش عواملی است که ویروس‌های کشنده را فعال می‌کنند، اما وی برای درک بهتر آنها نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

 

منبع : بهداشت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied