شمانیوز
شما نیوز

میثم شکری ساز:

فرهنگ مدرک گرایی در کشور ما جلوی پیشرفت افراد را می‌گیرد

کارآفرین نمونه کشوری، با اشاره به اینکه تب مدرک گرایی در کشور ما تبدیل به فرهنگ بدی شده که باعث می شود جلوی بسیاری از پیشرفت ها گرفته شود می گوید: متاسفانه در کشور ما افراد حتی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک مجبورند که مدرک کارشناسی داشته باشند .

فرهنگ مدرک گرایی در کشور ما جلوی پیشرفت افراد را می‌گیرد

به گزارش شما نیوز ؛ میثم شکری ساز: کارآفرین نمونه کشوری، با اشاره به اینکه تب مدرک گرایی در کشور ما تبدیل به فرهنگ بدی شده که باعث می شود جلوی بسیاری از پیشرفت ها گرفته شود می گوید: متاسفانه در کشور ما افراد حتی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک مجبورند که مدرک کارشناسی داشته باشند .

میثم شکری ساز ادامه داد: کشور ما بسیار مدرک گرا است و فردی که می خواهد در یک سازمان دولتی مقام مدیریت داشته باشد باید حتما دکتری داشته باشد و این درست نیست .

وی ادامه داد: دکتر کسی است که تصمیم گرفته

مرزهای علم را بگستراند و هدف اش این است که به کنج کتابخانه برود علم را مطالعه کند، مرزهای علم را گسترش دهد و در راستای تجاری سازی دانش قدم بردارد، دانش را تولید کند و نهایتا اختیار صنعتگران اقتصاددانان قرار دهد.

این کارآفرین تاکید کرد: کسی که می خواهد مدیر باشد اصلا نیازی به این نیست که مدرک عالیه داشته باشد، بلکه باید الفبای مدیریت را بداند حالا می تواند لیسانسه باشد یا کارشناسی ارشد، وقتی بتواند از پس مدیریت و حل مشکلات برآید می توان گفت مدیر خوبی است .

شکری ساز با مقایسه بین تعداد دانشگاه های چین و ایران اظهار داشت: چین با جمعیت دو میلیاردی خود کمی بیشتر از 2500 دانشگاه

دارد در حالی که در کشور ایران با 90 میلیون جمعیت 2500 دانشگاه داریم و تنها 100 دانشگاه کمتر از چین در ایران وجود دارد و این نکته پیش می آید که واقعا چه نیازی به اینهمه دانشگاه در کشور وجود دارد؟

وی ادامه داد: این همه دکتر و مهندس نیاز ما نیست بلکه ما باید در راستای فرهنگ دانش ورزی و مهارت آموزی گام برداریم و از این غوغا سالاری ها در حوزه مدرک اجتناب کنیم.

شکری ساز با تاکید بر اینکه مهمترین راهکار برای توسعه کشور روی آوردن به دانشگاه های کارآفرینی و مهارت آموزی است تصریح کرد: ما دیگر نیاز به دانشگاهی که مدرک بدهد نداریم، به دانشگاهی نیاز داریم که بتواند ثروت ایجاد کند.

این کارافرین جوان افزود: دانشگاه های

کارآفرین نسل 5 بیشترین تمرکزشان بر پارک های علم و فناوری آنکوباتورها و شرکت های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: این دانشگاه ها به استارتاپ ها توجه می کنند و هدفشان ایجاد شغل است و دانشگاه هایی که تنها بر روی مدرک پایه گذاری شده باشد، دیگر منسوخ شده است و این در حالی است که در تمام دنیا در حال رفتن به سمت دانشگاه ثروت ساز هستیم .

وی مهمترین راهکار فاصله گیری از مدرک گرایی و نزدیک شدن به اقتصاد دانش بنیان را ایجاد شهرک های علمی تحقیقاتی دانست و گفت: اگر دانشگاه ها به این سمت نروند باید از گردونه خارج شوند.

وی افزود: به این دلیل که آرزوی بزرگ همه ایرانی ها توجه به مقوله اقتصاد است می توانیم

با توسعه کارآفرینی از بسیاری از تخلفات مالی جلوگیری کنیم .

شکری ساز با اظهار تاسف از اینکه کشور ما ازجمله کشورهای کارآفرین ستیز است، بیان داشت : کشور ما رتبه پایینی در زمینه کارآفرینی دارد و در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است و به همین خاطر افرادی که می خواهند در کشور بمانند و به آرزوهایشان برسند، وقتی می بینند در زمینه کارآفرینی سالم و نظام مند به جایی نمی رسند، اقدام به تخلف می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied