شمانیوز
شما نیوز

با چند مرطوب کننده کم هزینه پوست صورت آشنا شوید

در برسی های انجام شده بروی پوست های خشک راه حل های برای داشتن پوست سالمتر را بدست آورده اند در این جا مرطوب کننده های طبیعی را برای شما نام می‌بریم .

با چند مرطوب کننده کم هزینه پوست صورت آشنا شوید

در برسی های انجام شده بروی پوست صورت خشک راه حل های برای داشتن پوست صورت سالمتر را بدست آورده اند در این جا مرطوب کننده های طبیعی را برای شما نام می‌بریم که هم در دسترس میباشند و هم ارزان، مرطوب کننده های طبیعی برای خشکی پوست صورت , پوست خشک به علت نداشتن رطوبت کافی، سرد و بی روح به نظر میرسد. از طرف دیگر، پوستی که از رطوبت مفید برخوردار هست، درخشندگی دارد و ظاهری سالم را به نمایش می‌گذارد. خشکی طولانی پوست باعث ایجاد چروک در سنین پایین می شود. علاوه براین، پوست خشک و ترک خورده میتواند پناهگاه میکروب ها باشد که عفونت‌های قارچی را بوجود می‌آورند و خشکی بی‌نهایت پوست میتواند باعث ایجاد اگزما شود.چه چیزی باعث خشکی پوست می‌شود، غدد چربی زیر پوست، پوست ما را نرم و مرطوب نگه می‌دارند، وقتی این غدد قادر به ساخت چربی کافی برای نرم و صاف کردن پوست نباشند، پوست خشک میشود.

فاکتورهای مشترکی میباشند که باعث خشکی پوست میشوند از جمله هوای سرد زمستان، کمبودهای خوراکی، فاکتورهای ژنتیکی، بهرهگیری از صابون‌های نامناسب، شنا در آب کلر دار، دوش‌گرفتن های طولانی با آب گرم، بهرهگیری ازمواد آرایشی نامناسب، و مواد شیمیایی، برای حفظ سطح رطوبت، باید از پوست مراقبت درست نمود، اینکار به شما ظاهری سالم و جوان میدهد، هرچند کرمهایی در مغازه‌ها موجود هست که قرار هست به بهبود وضع کمک کند اما گاهی دیده شده که شرایط را بدتر میکنند. در این جا مرطوب کننده های طبیعی را برای شما نام می‌بریم که هم در دسترس میباشند و هم ارزان.

شیر

اگر پوست شما خارشی و فلسی هست، شیر میتواند بسیار کمک کننده باشد، شیر، به علت خواص ضد التهابی که دارد، یک منبع فوق‌العاده برای تغذیه پوست هست و پوستهای خشک و خارشی را تسکین میدهد. برای بهرهگیری از شیر، کمی از آن را روی یک پارچه ریخته و به مدت ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشوئید. مطمئن باشید اینکار به ترمیم پوست شما کمک مطلوبی خواهد کرد.

عسل

عسل دارای فواید بی‌شماری برای پوست هست، عسل تنها باکتری‌های زیان آور را از پوست نمی‌زداید، بلکه دارای خواص صاف کنندگی هست که خراشهای پوست را ترمیم می کند. عسل مثل یک مرطوب کننده عمل میکند، عسل خام را روی ناحیه مورد نظر پوست گذاشته و ده دقیقه نگه دارید. سپس آن را پاک کنید، مرطوب کننده های طبیعی برای خشکی پوست برای حفظ سطح رطوبت، باید از پوست مراقبت درست نمود‎

مایونز

مایونز سرشار از چربی و تخم‌مرغ بوده و این یک خبر مفید برای پوستهای خشک هست. مایونز حاوی خواص مرطوب کنندگی طبیعی هست که رطوبت پوست را حفظ می کند، کافیست یک قاشق چایخوری مایونز را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید تا پوست را نرم کند.

ماست

مرطوب کننده های طبیعی برای خشکی پوست ، ماست دارای فواید بسیاری برای پوست هست، ماست دارای خواص ضد التهابی هست که پوست خشک را تسکین میدهد، ماست همینطور حاوی اسید لاکتیک هست که باکتری‌ها و جرم‌هایی راکه باعث خشکی پوست میشوند، از روی آن می‌زداید. برای بهرهگیری از ماست، صورت، پاها، و دستها را با ماست پوشانده و به مدت ده دقیقه رها کنید.

آواکادو

ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در آواکادو می توانند پوست را پر کنند، آووکادو حاوی مقادیر بالای ویتامین A هست که به ترمیم پوست و صاف نگه داشتن آن کمک میکند. برای بهرهگیری از آن، یک آواکادو را خرد کرده و روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و بگذارید ده دقیقه روی آن بماند. برای اثرگذاری اکثر، سعی کنید هر روز اینکار را تکرار کنید.

روغن نارگیل

مرطوب کننده های طبیعی برای خشکی پوست، روغن نارگیل پوست را به آرامی مرطوب می کند، روغن نارگیل به علت دارا بودن اسیدهای چرب، پوستهای خشک را ترمیم میکنند، برای بهرهگیری از روغن نارگیل، مقدار کافی آن را گذشته از خواب روی پوست گذاشته و بگذارید تمام شب روی آن بماند و صبح آن رابشوئید. پوست شما نرم و صاف خواهد شد

جو دو سر

جو دو سر مثل یک لایه بردار نرم عمل میکند، انباشته شدن سلولهای مرده روی پوست باعث می شود تا پوست رطوب مورد نیاز را فراهم سازی نکند. چند قاشق غذاخوری از جو دو سر با آب ترکیب کنید و یک خمیر بسازید. به آرامی آن را روی پوست بمالید تا از شرّ سلولهای مرده خلاص شوید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای اثرات صاف کنندگی پوستهای خشک و آسیب دیده هست.

آلوئه ورا دارای خواص غنی ضدعفونی کننده و ضد قارچی هست که پوست آسیب دیده را ترمیم کرده و یک لایه حفاظتی ایجاد میکند.

آب

آشنایی با مرطوب کننده های طبیعی برای خشکی پوست [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

مرطوب کننده های طبیعی برای خشکی پوست

برای خشکی پوست بیش از حد ، نوشیدن آب توصیه می شود.

با این وجود، باید گفت که آب نوشیدنی نباید جای یک مرطوب کننده را بگیرد.

روغن جامد

اگر میتوانید بوی روغن جامد را تحمل کنید، پوست خود را به روغن جامد آغشته کنید، اگر توانستید، تمام شب آن را روی پوست تحمل کنید، پوست مرطوب می شود، برای آماده کردن پوست، آن با آب گرم بشویید تا تمیز شود. برای پیش گیری از تماس روغن با تخت خواب، بسته به محل بهرهگیری از جوراب یا دستکش نخی بهرهگیری کنید. بهرهگیری از روغن جامد اکثر برای خشکی دست و پا توصیه می شود.

سخن آخر

پیشگیری همۀ وقت بهتر از درمان هست. مراقب پوست خود باشید، پوست یک ارگان ارتجاعی شگفت‌انگیز هست، با این حال، بسیار حساس بوده و در برابر فاکتورهای خارجی ظریف هست. علاوه‌ براین، اطمینان حاصل کنید که رژیم خوراکی شما تغذیه کننده‌ی سلولهای پوست هست. غذاهایی را مصرف کنید که سرشار از اسیدهای چرب میباشند مثل ماهی و مخصوصا ماهی سالمون، روغن زیتون و تخم مرغ. مقدار زیادی آب بنوشید!

 

منبع :تالاب

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied