شمانیوز
شما نیوز

این روش جای جوش های آبله مرغان را صد در صد حذف می کند

آبله مرغان نوعی بیماری ویروسی و بسیار واگیردار است.خارش و جوش های قرمزی که در سراسر بدن ظاهر می شود از علائم این بیماری مسری است.

این روش جای جوش های آبله مرغان را صد در صد حذف می کند

آبله مرغان نوعی بیماری ویروسی و بسیار واگیردار است.خارش و جوش های قرمزی که در سراسر بدن ظاهر می شود از علائم این بیماری مسری است، آبله مرغان یک ویروس مسری است که افراد زیادی در سراسر جهان به آن مبتلا شده اند . پیدایش واکسن آبله مرغان میزان این بیماری را تا 90 درصد کاهش داده است . امروزه در کشورهایی که واکسن ارائه می شود آبله مرغان بسیار نادر است اما با این حال بسیاری از بزرگسالان که قبلا دچار آبله مرغان شده اند ، هنوز هم علائمی از این بیماری مانند زخم های آبله مرغان را دارند، آبله مرغان باعث ایجاد تاول های شدید خارش دار می شود که جای زخم ناشی از خاراندن آن ها تاول های آبله مرغان است که پوست بعد از مدتی آسیب دیده خواهد شد که معمولاً به آن بافت اسکار می گویند . بنابراین زخم آبله مرغان به دلیل التهاب پوستی و خاراندن آن ایجاد می شود . آبله مرغان یک نوع عفونت محسوب می شود که تهدید کننده زندگی تلقی نمی شود اما ممکن است عوارضی را در پیش داشته باشد .

 

مواد اولیه :

1ق. غ. سفید آب روی 2 ق.غ. آرد نخود خام

1ق. غ. تخم خربزه 1 ق.غ. مردا سنگ

1ق. چ. آرد استخوان مرغ 1 ق.غ. تخم کتان

1ق. غ. آرد برنج 2 ق. غ. شیر

در صورت نبودن آرد استخوان می توانید از طباشیر صدف استفاده نمائید.

 

طرز تهیه و مصرف :

مواد فوق را غیر از شیر مخلوط نموده با هاون یا آسیاب پودر نمائید در ظرفی ریخته نام مخلوط را بر ظرف بنویسید برای هربار مصرف 1 قاشق چایخوری از آن را همراه شیر مخلوط کرده به صورت بمالید 20 دقیقه صبرکرده سپس صورت را بشوئید. هفته ای 2 مرتبه از این مخلوط استفاده نمایید.

فواید :

با تکرار این عمل به مرور جای آبله ها ترمیم شده در این مخلوط وجود مرداسنگ و آرد استخوان بیشترین نقش را در ترمیم جای آبله دارد.

 

مواد اولیه :

1ق.چ. مرداسنگ 1ق.چ. انزروت

1ق.چ. تخم خربزه 1 ق.چ.نی خشک (طباشیر صدف)

1ق.چ. پودر سرنج 1 ق.چ. باقلا

1ق.چ. نشاسته 1ق.چ. بادام تلخ

1ق.چ. آرد گندم 1ق.غ. کف دریا

1 ق.غ. سفید آب قلع 2ق. غ. شیر

 

طرز تهیه و مصرف :

مواد فوق را غیر از شیر پودر نمائید. در ظرفی ریخته نام آن را بر روی ظرف بنویسید. ابتدا صورت را آماده کنید برای مصرف هر بار یک قاشق غذاخوری از آن را با شیر مخلوط نموده تا به صورت خمیری نرم در آید سپس آن را بر روی صورت خوابانیده، پس از 20 دقیقه صورت را با ولرم بشوئید. هفته ای 3 مرتبه از این ماسک استفاده نمایید.

فواید :

این ماسک علاوه بر تمیز کردن پوست خاصیت لک زدائی دارد و با تکرار و پیگیری می توانید جای آبله را ترمیم و صورتی صاف داشته باشید.

 

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied