شمانیوز
شما نیوز

این بیماری ها ریزش مو شدید برایتان می آورد

ریزش مویکی از پر اهمیت ترین موضوعات برای افرادی است که با آن رو به رو می شوند. در برخی ریزش مو باعث استرس، نگرانی و اضطراب می شود که باید قبل از غیر قابل کنترل شدن موضوع، آن را درمان کنید.

این بیماری ها ریزش مو شدید برایتان می آورد

ریزش مویکی از پر اهمیت ترین موضوعات برای افرادی است که با آن رو به رو می شوند. در برخی ریزش مو باعث استرس، نگرانی و اضطراب می شود که باید قبل از غیر قابل کنترل شدن موضوع، آن را درمان کنید. ریزش مو 50 تا 100 تار مو هنگام حمام و برس کشیدن موها، طبیعی است. اما بیشتر از این مقدار نشان دهنده بیماری یا کمبود مواد غذایی مورد نیاز در بدن است. در این مطلب دلایلی که می تواند منجر به ریزش مو شود، ارائه شده است که با مطالعه و چک کردن تمام موارد می توانید علت ریزش مو را بیابید

آلوپسی

آلوپسی در دو نوع طاسی منطقه ای و طاسی با الگوی مردانه شایع است. طاسی منطقه ای یک نوع بیماری خودایمنی است که باعث ریزش موی سر  بدن می شود. طاسی با الگوی مردانه نیز یکی اختلال شایع در مردان و زنان است که منجر به ریزش مو در قسمت عقب سر و شقیقه ها می شود. و حتی ممکن است منجر به طاسی کامل نیز شود.

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید می تواند باعث اختلال هورمونی شود که می تواند منجر به ریزش مو شود. هورمون ها در تمامی ساختار های بدن از جمله رویش مو، نقش بسزایی دارند. کنترل و درمان این مشکلات باعث بهبود و حل مشکل ریزش مو شود.

سرطان

مطالعات ثابت کرده است که شیمی درمانی برای درمان سرطان می تواند منجر به ریزش مو شود، اما سرطان به تنهایی دلیل برای ریزش مو نیست. با این حال، در برخی موارد نادر مانند لنفوم هاجکین، ریزش مو مشاهده می شود. تحقیقات نشان داده است این نوع سرطان بر فولیکول های مو تاثیر گذاشته و منجر به ریزش مو می شود،اما تحقیقات در این مورد هنوز ادامه دارد.

افسردگی

ریزش مو می تواند نتیجه یک رویداد تغییر دهنده در زندگی مانند مشکلات در روابط یا مشکلات مالی باشد. استرس بیش از حد عاطفی که منجر به افسردگی می شود، می تواند ریزش مو به همراه داشته باشد. البته این یک شرایط موقتی بوده که قابل کنترل است.

عفونت پوست سر

عفونت های متعدد در پوست سر می تواند نجر به ریزش مو شود. برخی از این التهابات شامل کچلی قارچی، فولیکولیت، پیدرا، دمودکس، فولیکولوروم و درماتیت سبورئیک است. شناسایی و درمان اساسی هر کدام از این عوامل می تواند باعث رویش مجدد و جلوگیری از ریزش مو شود. برای چنین مواردی بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

کیست تخمدان

طبق مطالعات، حدود 16 میلیون زن در جهان، دارای کیست تخمدانی هستند. این اختلال نتیجه عدم تعادل هورمونی بوده که نتیجه تولید بیش از حد هورمون های مردانه در بدن زنان است که منجر به نامنظم بودن قاعدگی می شود. کیست های تخمدانی می توانند با دارو، رژیم غذایی مناسب و داشتن تناسب اندام درمان شوند.

سایر دلایل ریزش مو

    پس از زایمان، ریزش مو اتفاق می افتد. ریزش موی پس از بارداری، بدون درمان دارویی بهبود میابد.

    ویتامین A بیش از حد در بدن می تواند منجر به ریزش مو شود. افراد 14 سال به بالا، به طور روزانه 7000 تا 9000 میکرگرم ویتامین A نیاز دارند کهبیش از این مقدار می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

    کمبود آهن می تواند یکی از دلایل ریزش مو باشد که مکمل های دارویی به راحتی قابل درمان است.

    اگر بدن دچار کمبود پروتئین باشد، با کاهش ساخت مو، به جبران این کمبود پروتئین می پردازد. پس با افزایش دریافت پروتئین مشکل حل خواهد شد.

    کمبود ویتامین B نیز یکی دیگر از مشکلات قابل حل است.

    کاهش ناگهانی وزن نیز می تواند منجر به ریزش مو شود.

 

منبع :‌مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied