شمانیوز
شما نیوز

دمنوشی که فشار حافظه تان را تقویت و دوچندان می کند

صرف نظر از شکل و نامشان، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و اضافه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه میکنند.

دمنوشی که فشار حافظه تان را تقویت و دوچندان می کند

صرف نظر از شکل و نامشان، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و اضافه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه میکنند. پس برای آشنایی با روش تهیه انواع گوناگون آن‌ها با ما همراه باشید.مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش به شما کمک میکند تا حافظه‌ای قوی تر داشته باشید.گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش داشته و تقریباً بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های بیشتر ایرانی‌ها وجود داشته و مردم بر زمینه آموزه‌های قدیمی از خواص چندان آن‌ها بهرهگیری می کنند؛اما حالا چند سالی می شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته هست. دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها که هرکدام برای یک درد یا مریضی مفید میباشند، امروز در بسته بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه میشوند.

تعداد زیادی از ما بر این باوریم که نمی توان تغییری در عملکرد مغزی ایجاد کرد. به این معنا که هرکس با توانایی هایی به جهان می آید که تا پایان عمر با همان میزان توانایی‌ها باید زندگی کند. به نوعی تقدیر الهی را برای این مسئله در نظر می گیریم که بعضی افراد برحسب سرشت و خلقت خود حافظه خوبی دارند و از سوی دیگر فراموشی جزء جدایی ناپذیر زندگی بعضی دیگر از افراد هست و نمی توان برای بهبود آن کاری کرد.اما باید بدانید این طور نیست. حافظه را هم مثل بسیاری دیگر از توانایی‌ها میتوان تقویت کرد. شما هم می توانید از شر فراموشی‌های گاه و بیگاه خود با مصرف دمنوش هایی که در قسمت پایین به آن‌ها اشاره می کنیم خلاص شوید.

دمنوش دارچین

درختچه دارچین همۀ وقت سبز هست که از همۀ قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام میشود، گل‌های آن در فاصله ماه‌های بهمن تا فروردین ظاهر می شود.

برگ این درخت، سبز و دارای گله هایی به رنگ سفید هست که بعنوان ادویه در مواد خوراکی هم مورد بهرهگیری قرار می گیرند.

معرفی دمنوش های مفید برای تقویت حافظه

از دارچین میتوان بعنوان محرک اعصاب، آرامش بخش و تقویت کننده حافظه بهرهگیری کرد

خواص درمانی

از دارچین می توان بعنوان محرک اعصاب، آرامش بخش، تقویت کننده معده، کاهنده درد کمر و مفاصل، تسریع کننده جریان خون، نیرو بخش، تقویت کننده حافظه، افزایش دهنده فشارخون، ضد دلهره و ضد بوی بد دهان بهرهگیری کرد. اگر حس میکنید بیمار شده اید چای دارچین را فراموش نکنید، همینطور از خواص دیگر دارچین میتوان به افزایش کارایی هورمون انسولین در بدن برای افرادی که مشکل دیابت دارند اشاره کرد.

موارد منع مصرف

مصرف دارچین برای زنان باردار زیان آور هست.

مصرف بیش از حد دارچین باعث التهاب یا ورم کردن پوست، زخم‌ها و ترک‌های گوشه دهان و سوزش معده می شود.

دارچین از لخته شدن خون پیشگیری میکند، اما مصرف بیش از حد آن باعث بروز مشکلات خونی و گردش خون می شود.

طرز تهیه

چند عدد چوب دارچین را در یک قوری به همراه آب در دمای ۸۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم کنید و در صورت تمایل میتوانید برای شیرین شدن آن از نبات بهرهگیری کنید.

اضافه کردن چند قطره آب لیموترش به آن باعث می شود که طبع گرم دارچین تعدیل شود.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل از گیاه زردرنگ دارای رگه‌های بنفش به دست می آید و اگرچه معمولاً از زنجبیل بعنوان ریشه آن گیاه نام برده می شود، ولی در اصل قسمت مورد بهرهگیری گیاه، ساقه متورم شده زیرزمینی آن هست که ریزوم نام دارد.

معرفی دمنوش های مفید برای تقویت حافظه

زنجبیل بعنوان یک تقویت کننده حافظه و تقویت کننده معده بهرهگیری می شود

خواص درمانی

زنجبیل بعنوان یک تقویت کننده حافظه، تقویت کننده معده، تقویت کننده قوای بدن، خون ساز و تنظیم کننده ادرار، برطرف کننده عطش، درمان اسهال ساده و خونی، کاهش چربی خون، بالا بردن فشارخون، ضد ضعف اعصاب، ضد نفخ، ضد رطوبت مزاج، ضد بلغم و ضد درد مفاصل به شمار می رود.

موارد منع مصرف

زیاده روی در مصرف باعث ایجاد فشارخون و ضعف نیرو جنسی می شود.

زنجبیل برای افرادی که دچار زخم معده میباشند، پیشنهاد نمی شود و مصرف هم‌زمان آن با مصرف داروهای ضد انعقاد که برای رقیق شدن خون بهرهگیری می شود منع شده هست.

طرز تهیه

یک قاشق چای‌خوری زنجبیل در یک لیوان آب جوش ریخته و در ظرف را بگذارید تا حدود ۱۰ دقیقه بماند. سپس با کمی عسل مخلوط کرده و میل نمایید.

دمنوش زعفران

گل‌های این گیاه دارای ۳ پرچم و یک مادگی هست که منتهی به کلاله‌ی سه شاخه به رنگ قرمز متمایل به نارنجی میشود.

قسمت مورد بهرهگیری این گیاه انتهای خامه و کلاله سه شاخه هست که به نام زعفران سرشناس هست.

معرفی دمنوش های مفید برای تقویت حافظه

دمنوش زعفران برای تقویت حافظه و سلول‌های مغزی مورد بهرهگیری قرار میگیرد

خواص درمانی

این دمنوش برای تقویت حافظه و سلول‌های مغزی مورد بهرهگیری قرار می گیرد.دمنوش زعفران خاصیت اشتهاآور داشته و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تأثیر دارد، همینطور به هضم غذا نیز کمک می کند.این دمنوش به دلیل فرح بخش بودن خاصیت ضد اضطراب و افسردگی دارد.

طرز تهیه

آب را در ظرف مناسبی بریزید و زعفران و عسل را اضافه و مخلوط کنید و در ظرف را گذاشته و اجازه دهید مواد روی حرارت متوسط حدود ۵ دقیقه به آرامی بجوشد، سپس مخلوط به دست آمده را از صافی عبور داده و در فنجان بریزید و سرو کنید.

 

منبع: تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied