شمانیوز
شما نیوز

با این روش ها مژه های طبیعی و فوق العاده بلند بکارید

همه خصوصا خانم ها در آرزوی مژه هایی بلند و زیبا اما طبیعی و بدون استفاده از مواد آرایشی هستند . برخی خدادادی از این نعمت برخوردارند ، اما خبر خوب برای آنهایی که به دنبال چنین مژه هایی می باشند را می توانید بخوانید.

با این روش ها مژه های طبیعی و فوق العاده بلند بکارید

همه خصوصا خانم ها در آرزوی مژه هایی بلند و زیبا اما طبیعی و بدون استفاده از مواد آرایشی هستند . برخی خدادادی از این نعمت برخوردارند ، اما خبر خوب برای آنهایی که به دنبال چنین مژه هایی می باشند : شما می توانید با انجام چند راهکار ساده در منزل مژه هایی پر پشت و بلند داشته باشید، ممکن است گاهی حتی بدون آنکه خود اطلاع داشته باشید به مژه ها آسیب بزنید . برای داشتن مژه هایی زیبا ، بهتر است از کار هایی که به مژه ها آسیب می زنند خود داری نمایید . به طور کلی پوست اطراف چشم ها بسیار حساس و آسیب پذیراست و به راحتی باعث شکستن و ریزش مژه ها می شود . هیچ وقت دست ها را با خشونت روی چشم ها و مژه ها نکشید . حرکات ملایم انگشت ها روی پوست اطراف چشم و مژه ها به آنها آسیب نمی رساند .

مراقب آرایش اطراف چشم ها باشید

پاک کردن آرایش چشم ها موقع خواب ضروری است . اگر با آرایش به رختخواب بروید ، هم مژه ها آسیب می بینند و هم عفونت چشم ها امکان پذیر خواهد بود . اگر برای مدت طولانی ریمل روی مژه ها باشد ، آنها خشک و شکننده می شوند . علاوه بر این ، ریمل در مدت خشک شدن آلودگی و باکتری ها را به خود جذب می نماید . بهتر است برای  پاک کردن آرایش خود از روغن نارگیل و یا پد های پاک کننده ی آرایش که طبیعی هستند استفاده کنید . حتی می توانید خود در منزل یک پاک کننده ی آرایش بسازید .

مژه ها را شانه بزنید

شانه زدن مژه ها به اندازه ی شانه زدن موها اهمیت دارد . اگر فقط مرتب مژه ها را شانه بزنید و به هیچ یک از دیگر موارد عمل نکنید ، باز هم مژه هایی بلندتر و سالم تر خواهید داشت . بهتر است شانه زدن قبل از ریمل زدن باشد .

مراقب رژیم غذایی خود باشید

همانطور که قبلا هم توضیح دادیم ، رژیم غذایی نامناسب باعث هم ریزش موهای سر و هم مژه ها می شود .  از خوردن مواد غذای ناسالم و اسنک های بی فایده خودداری کنید . باید مراقب میزان شکر و گلوتن رژیم غذایی خود باشید . همچنین همیشه به میزان کافی آب بنوشید .

استفاده از روغن ها برای رشد مژه ها

روغن هایی وجود دارند که نه تنها از مژه ها مراقبت می کنند ، بلکه به میزان رشد آنها نیز می افزایند . برای زدن روغن به مژه ها می توانید از یک تکه پنبه و یا برس ریمل تمیز و شسته استفاده نمایید .

روغن کرچک و روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری از هر یک از این روغن ها را با هم ترکیب کنید و شب ها قبل از خواب به مژه ها بزنید .

روغن نارگیل : این روغن فوق العاده است و خواص درمانی فراوانی دارد . روغن نارگیل نه تنها از سلامت مژه ها محافظت می کند ، بلکه باکتری ها را نیز از بین می برد و رشد آنها را تحریک می نماید . شب ها بعد از پاک کردن آرایش خود روغن ارگانیکی را که در یک ظرف کوچک در دار نگه می دارید ، با برس تمیز ریمل به مژه ها بزنید . روغن نارگیل بسیار چرب است و می توانید روغن اضافی را با یک پنبه از اطراف چشم ها پاک کنید، برای پیشگیری از بروز هرگونه حساسیت ، مراقب باشید هیچ یک از این روغن ها وارد چشم ها نشود .

چای سبز

چای سبز به طور کلی برای چشمان خسته التیام بخش است ، اما برای مژه های خسته نیز کابرد دارد . یک تکه پنبه را به چای سبز سرد شده آغشته نمایید و با آن به آرامی به چشم ها ضربه بزنید .

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied