شمانیوز
شما نیوز

موضع شفاف وزیر کار درباره افزایش یارانه نقدی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یارانه ۴۵ هزار تومانی اثر رفاهی خاصی ایجاد نمی‌کند، گفت: به دنبال رفع تبعیض در پرداخت یارانه هستیم.

موضع شفاف وزیر کار درباره افزایش یارانه نقدی

به نقل از پایگاه خبری نامه نیوز: حجت الله عبدالملکی درباره اینکه آیا با افزایش یارانه‌ها موافق هستید؟ گفت: قطعا این یارانه‌ها که الان پرداخت می‌شود خیلی اثر رفاهی ویژه‌ای ندارد و پارسال هم مصوب شد یارانه‌های معیشتی و یارانه‌های دیگری پرداخت شود، اما تبعیض در پرداخت یارانه‌ها دیده می‌شود.
وی تصریح کرد: می‌توانیم در صورت شناسایی، یارانه افراد متمول را قطع و به مبلغ یارانه خانواده‌های کم درآمد اضافه کنیم.
وزیر تعاون افزود: یارانه آن‌هایی که متمول‌تر هستند باز تاکید می‌کنم به شرطی که بتوانیم شناسایی کنیم، کاهش پیدا می‌کند یا قطع می‌شود و آن‌هایی که متوسط هستند یارانه‌های بیشتری می‌گیرند.

عبدالملکی گفت: ساماندهی پرداخت یارانه‌ها یک مسئله در سطح ملی و در سطح حاکمیت است، بنده در وزارت رفاه قطعاً نمی‌توانم تصمیم جدید منهای دولت و کلیات دولت بگیرم، اما در دولت برای اینکه بتوانیم به اقشار متوسط و کم درآمد کمک بیشتری بکنیم، اتفاق نظر وجود دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از میزان دستمزد کارگران و بازنشسته‌ها با خبر است، تاکید کرد: با کنترل نرخ تورم، سفره‌های آن‌ها رنگین‌تر می‌شود.

عبدالملکی گفت: از میزان دستمزد کارگران با خبرم، درآمد کمی دارند و البته از میزان حقوق بازنشستگان هم اطلاع دارم که نسبت به قبل افزایش داشته است و ما به عنوان وزارت مردمی درخواست کاهش و کنترل تورم را داریم تا دخل و خرج این اقشار با هم بخواند.

وزیر تعاون گفت: به عنوان وزارت مردم درخواست داریم سیاست‌های کلان کشور طوری اصلاح شود که ما تورم نداشته باشیم و تا زمانی که این چرخه معیوب اصلاح نشود، نرخ تورم بالا می‌رود و اقشار مختلف تقاضای افزایش درآمد و حقوق دارند.

وی در ادامه گفت: این چرخه معیوب باعث می‌شود مدام شاهد کسری بودجه در دولت و صندوق‌ها و دنبال خلق پول باید باشیم و با این چرخه ما باید به دنبال تورم بدویم؛ در دولت هم اتفاق نظر داشتیم که این چرخه معیوب باید اصلاح شود تا اوضاع رفاهی مردم بهتر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied