شمانیوز
شما نیوز

روند پرداخت یارانه‌ معیشتی و نقدی تغییر می‌ کند؟

دولت سیزدهم اولین مرحله از پرداخت یارانه‌های معیشتی را ساعت 24 روز چهارشنبه(دهم شهریور) انجام خواهد داد

روند پرداخت یارانه‌ معیشتی و نقدی تغییر می‌ کند؟

به گزارش پایگاه خبری خانه فوتبال: روال پرداخت یارانه های نقدی ۴۵ هزار و ۲۴۵۰۰ تومانی طی ۱۰ سال تغییری نکرده بود که دولت دوازدهم به آن یارانه معیشتی را هم اضافه کرد.

در آبان ۱۳۹۸ طی افزایش قیمت بنزین، مقرر شد که مابه‌التفاوت آن در قابل پرداخت نقدی مردم صورت بگیرد،از این رو ۶۰ میلیون از جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه بگیران مشمول دریافت یارانه بنزینی شدند.

برای پرداخت یارانه معیشتی برخلاف یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان که برای هر نفر ثابت و مشخص است، براساس تعداد اعضای خانوار، مبالغی متفاوتی تعیین شد؛به طوری که برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بالاتر ۲۰۵ هزار تومان است.

هزینه سالانه دولت بابت پرداخت این یارانه به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در کنار هزینه حدود۴۲ هزار میلیاردی یارانه نقدی در سال بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی به صورت مستقیم انجام می‌شود.

تا کنون دولت سیزدهم موضع صریح خود درباره پرداخت یارانه معیشتی به روش و مجموعه فعلی را اعلام نکرده ولی در اظهارات پراکنده مطرح شده به نظر می‌رسد اصلاح رویه و غربالگری یارانه بگیران در دستور کار باشد ولی اینکه تا چه حد جدی پیش رفته و تحت تاثیر برخی عوامل از آن دست نکشد در عمل مشخص خواهد شد.

این در حالی است که در دولت گذشته با وجود تکالیف قانون بودجه برای حذف یارانه‌بگیران پردرآمد و اصلاح روند پرداخت و با همه انتقاداتی که در این رابطه وجود داشت دولت اقدام موثری انجام نداد و احتمال حذف نیازمندان را بهانه آن قرار داده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied