شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش/ واکسن کرونا مخصوص کودکان معرفی شد

گروه سنی 2 تا 18 سال می توانند این واکسن کرونا را تزریق کنند.

خبر خوش/ واکسن کرونا مخصوص کودکان معرفی شد

به گزارش ستاره پارسی: واکسن کرونا در این روز ها یکی از مواردی است که باید همه انسان ها به آن توجه کنند. واکسن کرونا در زمان مشخص به افراد واجد شرایط تزریق خواهد شد. واکسن کروناروز به روز واجب تر می شود. از این به بعد کودکان هم می توانند واکسن کرونا تزریق کنند.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه در این توییت نوشت:

واکسن Soberana۰۲ که در ایران با نام پاستوکووک تولید می شود در کوبا برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال نیز مجوز مصرف اضطراری دریافت کرد.

واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان «سوبرانا۲» و در ایران به عنوان پاستوکووک نامگذاری شده است.

مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت ماه در ۸ شهر و با حضور ۲۴ هزار داوطلب آغاز شد، در شهرهای بابل، ساری، اصفهان، کرمان، بندرعباس و همدان داوطلبان مطالعه تحت مداخله دو دُز این واکسن قرار گرفتند و در شهرهای یزد و زنجان، علاوه بر دو دُز، یک دُز یادآور (سوبرانا پلاس) نیز به داوطلبان تزریق شد.

مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای مشترک کوبا و ایران پیشتر گفته بود: مطالعه بررسی اثربخشی واکسن سوبرانا ۲ (پاستوکووک) در قالب مداخله دو دُزه ، فاز سوم بالینی در ۶ شهر مورد مطالعه، پایان یافته است.

Zqw9YCCaaFy6

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied