شمانیوز
شما نیوز

آشتی با طبیعت در هفته ملی سلامت

مشاور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به برگزاری برنامه های آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگی در حوزه سلامت در کنار برنامه هایی نظیر کوهنوردی، طبیعت گردی و پیاده روی به مناسبت هفته ملی سلامت امسال، گفت: این برنامه ها در راستای تحقق شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما» در استان فارس پیش بینی شده و تا پایان هفته نیز ادامه دارد.

آشتی با طبیعت در هفته ملی سلامت

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «سید صادق سیدنعمتیان» در نشست خبری آغاز هفته ملی سلامت، این مناسبت را فرصتی برای پرداختن به موضوع مهم سلامت در کشور دانست که یکی از محورهای مهم پیاده سازی آن، توجه به نقش مهم مردم است.

او با بیان اینکه ارتباط انسان با محیط پیرامون، نقش مهمی در سلامت جوامع دارد، افزود: سلامت انسان را نمی توان خارج از بستر محیط زیست دانست.

وی آلودگی های زیست محیطی ایجاد شده از سوی انسان ها را تهدیدی برای سلامت تمامی ساکنان کره زمین برشمرد که پیامدهای مخربی نظیر سیل و گرم شدن کره زمین را به همراه داشته است.

مشاور معاون بهداشت دانشگاه تلاش برای دستیابی به انرژی های پاک، رفع فقر و افزایش تولید ناخالص ملی، مدیریت صحیح پسماندها و کنترل مصرف دخانیات را از جمله گام های موثر برای بهبود سلامت عمومی عنوان کرد که دستیابی به این اهداف با مشارکت مسوولان، مردم و سازمان های مردم نهاد و همراهی آنان با اهداف حوزه سلامت ممکن می شود.

او در ادامه با بیان برنامه های پیش بینی شده برای هفته ملی سلامت ۱۴۰۱، از برگزاری ۷۶ نشست هماهنگی برون بخشی برای این مناسبت در استان خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای حضور بر مزار شهدای مدافع سلامت استان و دیدار با خانواده های آنان، برگزاری مسابقه های فرهنگی و ورزشی، ایراد سخنرانی در خطبه های نمازجمعه و دیگر تریبون های مردمی، برگزاری برنامه های آموزش مردمی، تبلیغات محیطی در سطح استان، آموزش کارکنان ادارات و سازمان ها، مانورهای آموزشی مدیریت حوادث و بلایا و راه اندازی ایستگاه های آموزشی و ارائه دهنده خدمات سلامت، بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای هفته ملی سلامت امسال در استان فارس است که تا بیست و سوم اردیبهشت، ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied