شمانیوز
شما نیوز

اصلاح یارانه‌ها در راستای گسترش عدالت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: اجرای طرح عادلانه سازی و اصلاح نظام یارانه‌ها گامی به سوی گسترش عدالت و رفاه اجتماعی است.

اصلاح یارانه‌ها در راستای گسترش عدالت است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، وحید خداپرست با بیان اینکه دولت سیزدهم براساس نظر صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی با اجرای طرح اصلاح توزیع یارانه کالا‌های اساسی، اقدامی عملی و مهم در راستای مبارزه با قاچاق و فساد، رانت، تبعیض و همچنین تحقق عدالت اجتماعی و حل مشکلات پیش آمده به دلیل توزیع ارز ترجیحی برداشته، افزود: تأمین کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم تاکنون به خوبی پیش رفته و در روز‌های آتی نیز وضعیت بازار استان فارس براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار این استان بهتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای صحیح طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها به رفاه اجتماعی منجر خواهد شد، تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم با اجرای این طرح به دنبال توزیع عادلانه یارانه‌ها و تقویت دهک‌های پایین جامعه است و این تصمیم شجاعانه و راهبردی برای توسعه اقتصادی کشور لازم و اساسی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها را سیاست مهم دولت بر مبنای عدالت محوری دانست و گفت: توزیع ثروت و منابع باید به افزایش سطح رفاه اجتماعی در میان مردم منجر شود در حالی که با توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی دقیقا مخالف این هدف گام برداشته و بی‌عدالتی شدید را در جامعه به همراه داشت.

او هماهنگی و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی برای نظارت و کنترل دقیق بازار در شرایط کنونی و اجرای بهتر طرح اقتصادی مهم دولت را خواستار شد و گفت: این طرح مردمی بنا بود که در سال‌های گذشته اجرایی شود، اما عملیاتی نشد، ولی دولت مردمی سیزدهم با جسارت و شجاعت برای تحقق عدالت اجتماعی آن را اجرا کرد تا فاصله طبقاتی در جامعه کاهش یابد.

وی ادامه داد: با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هزاران میلیارد تومان از جیب مردم برداشته و تنها قشری اندک در مزایای آن سهیم بودند.

خداپرست بیان کرد: در پی تخصیص ارز دولتی شبکه ناسالم دلالی و قاچاق به وجود آمده بود که محصولات را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد، اما آن را به قیمت آزاد به دست تولیدکننده می‌رساند.

او با بیان اینکه میزان هزینه مصرف و خرید خانوار‌های ضعیف و ثروتمند که تفاوت زیادی در میزان درآمد با هم دارد در توزیع یارانه بصورت مستقیم تاثیر داشت، گفت: قبل از مردمی سازی یارانه‌ها، افراد ثروتمند با استفاده بیشتر از کالاها، یارانه بیشتری دریافت می‌کردند و اقشار ضعیف جامعه نیز به خاطر مصرف کمتر از یارانه کمتری نیز بهره می‌بردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی را به زیان آحاد مردم و خصوصا قشر ضعیف جامعه عنوان کرد و گفت: در طرح عادلانه سازی یارانه‌ها، صد در صد یارانه به مردم در دهک‌های اول تا نهم تعلق می‌گیرد بدین نحو که حدود ۹۰ درصد مردم به ازای هر نفر ۴۰۰ و یا ۳۰۰ هزار تومان بصورت ماهانه دریافت می‌کنند و حدود ۱۰ درصد از مردم نیز شامل قشر ثروتمند جامعه هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied