شمانیوز
شما نیوز

ارائه تسهیلات به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: به منظور نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری، تسهیلاتی با شرایط ویژه و کارمزد 9/5درصد به متقاضیان نوسازی و بهسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری تعلق می گیرد.

ارائه تسهیلات به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمود رضا طالبان، اظهارداشت: بر اساس ابلاغ شرکت باز آفرینی شهری ایران و پیگیری ها، مکاتبات و رایزنی های انجام شده سهمیه استان فارس در کمیته استانی اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه تعداد 1951 فقره تسهیلات تایید و پس از تصویب به شرکت باز آفرینی ایران اعلام شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا مکاتباتی با شهرداری شیراز ، انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان، سازمان نظام مهندسی، سازمان کاردانی ساختمان و همچنین انجمن پیمانکاران ساختمان استان فارس در خصوص معرفی واجدین شرایط جهت دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت فرسوده، صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس بیان کرد: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان در شهر شیراز 400 میلیون تومان به ازاء ساخت هر واحد مسکونی و در سایر شهرستانها 350 میلیون تومان است. جهت تسهیل در شرایط نوسازی بافت های فرسوده و ناکارامد، این تسهیلات با سود 9/5 درصد با شرایط باز پرداخت حداکثر 24 ماه دوران مشارکت و 120 ماه فروش اقساطی ارائه می شود.

طالبان خاطرنشان ساخت: به جهت کاهش مراجعات مردمی و در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، جهت دریافت تسهیلات کافی متقاضیان ( ساکنین و مالکین بافت های فرسوده مصوب سطح شهر) با مراجعه به سایت FACILITY.UDRC.IR ثبت نام خود را انجام داده و سایر مراحل را بر اساس راهنمایی سایت ادامه دهند.

دبیر شورای مسکن استان فارس افزود: بر اساس خروجی سامانه ( از ابتدای بهمن ماه 1400) تا کنون متقاضیان جهت دریافت 1100 فقره تسهیلات به بانک مسکن معرفی که از این تعداد 250 فقره، منجر به قرارداد مشارکت مدنی و پرداخت تسهیلات شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied