شمانیوز
شما نیوز

دستیابی به اهداف اقتصاد ملی، با حمایت از تولیدات دانش بنیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست هفتگی ستاد حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین با اشاره به فرموده های مقام معظم رهبری، حمایت از تولیدات دانش بنیان را موجب تسریع در دستیابی به اهداف اقتصاد ملی دانست.

دستیابی به اهداف اقتصاد ملی، با حمایت از تولیدات دانش بنیان

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست حمایت از تولیدات دانش بنیان را از تاکیدات مقام معظم رهبری خواند که به فرموده ایشان، پیشرفت چشمگیری را در دستیابی به اهداف اقتصادی به همراه دارد.

او ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» ضروری است دانشگاه ها در زمینه تولیدات دانش بنیان فعالیت کنند.

دکتر حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود، برگزاری نشست های ستاد دانشگاهی حمایت از دانش بنیان و اشتغال آفرین را موجب بارش اندیشه و ارایه ارزیابی راهکارهای توسعه شرکت های دانش بنیان و تصمیم گیری در زمینه تقویت دستاوردهای کارآمد در این حوزه دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برنامه ریزی در زمینه ایجاد زیرساخت های لازم برای ثمربخشی ایده های دانش بنیان و فناورانه را نیازمند همفکری و پیگیری در تمام مجموعه دانشگاه عنوان کرد.

همچنین معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در این نشست به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در زمینه ارتقای فعالیت ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی پرداختند.

بررسی آخرین شیوه نامه های تاسیس شرکت های دانش بنیان از سوی اعضای هیات علمی، امضای تفاهم نامه با شرکت های شهرک صنعتی شیراز و توسعه همکاری های بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهرک صنعتی، برگزاری نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان از سوی استانداری فارس، تعیین نحوه همکاری اعضای هیات علمی بالینی با شرکت های فعال در حوزه سلامت، دیجیتال و مشاوره آنلاین، بررسی درخواست یکی از شرکت های تولیدی در حوزه سلامت برای تعامل و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مهم ترین محورهای برگزاری این نشست هفتگی بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied