شمانیوز
شما نیوز

فرمانده انتظامی استان خبر داد:

کشف۴۴ تن موادمخدر در فارس

فرمانده انتظامی فارس گفت: در ایام پایانی سال و در آستانه نوروز،طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح شهر شیراز آغاز شده است.

کشف۴۴ تن موادمخدر در فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز/ سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت گذشته و در قالب این طرح، ۲۵۷ معتاد متجاهر به همراه تعدادی از خرده فروشان موادمخدر جمع آوری شده‌اند.

وی با بیان اینکه معتادان جمع‌آوری شده در این طرح، به کمپ‌های نگهداری تحویل شده‌اند افزود: طی این دو روز از خرده‌فروشان بالغ بر ۱۵ کیلوگرم انواع موادمخدر به همراه ابزار و آلات مصرف مواد، کشف شده است.

او با ارائه آماری از عملکرد ۱۱ ماهه فرماندهی انتظامی فارس گفت: طی این مدت، ۷۷ باند تهیه و توزیع موادمخدر در فارس شناسایی و ۴۴ تن انواع موادمخدر از آنها کشف شده است.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۵۶ متهم در حوزه جرائم مرتبط با موادمخدر توسط ماموران پلیس در سراسر فارس دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۶۷۳ معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل کمپ‌ها شده‌ است، افزود: ۱۰۷۶ خودرو و موتورسیکلت به دلیل استفاده در زمینه توزیع و جابه جایی موادمخدر در این مدت توقیف شده است.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به موقعیت حساس جغرافیایی این استان به لحاظ فعالیت باندهای قاچاق موادمخدر، خاطرنشان کرد: طرحی در دستور کار قرار دارد که طی آن قرار است زمان نگهداری معتادان متجاهر در مراکز نگهداری، به حداقل یک سال افزایش یابد.

حبیبی با بیان اینکه زمان خارج شدن سم از بدن فرد معتاد، حدود ۲ هفته است، گفت: مدت زمان درمان‌های جانبی تفاوت دارد و از طرفی، انجام اقدامات هدایتی برای جلوگیری از بازگشت فرد پاک شده به سمت اعتیاد، شامل درمان‌های روحی و روانی نیز می‌شود.

وی ممانعت از بازگشت فرد پاک شده از اعتیاد را نیازمند حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد و خانواده‌ها دانست و افزود: معتادان جمع‌آوری شده در این طرح باید تحت برنامه‌های بازپروری، مهارت‌آموزی و بازسازی روان قرار گیرند و اگر رها شدن آنان به ضرر جامعه بود، نگهداری آنان در همان فضا ادامه یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied