شمانیوز
شما نیوز

سردار رادان:

آمار تلفات جاده ای در نوروز امسال کاهشی است

فرمانده انتظامی کشور گفت: با وجود افزایش سفرها آمار تلفات جاده ای در نوروز امسال کاهشی است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، سردار احمدرضا رادان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: حجم تردد در نوروز امسال بیش از ۲۹۰ میلیون بوده و نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه‌ای داشته این در حالی است که آمار فوت ناشی از تصادفات جاده‌ای نیز به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده که البته در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های تصادفات جاده‌ای زیبنده کشور نیست، افزود: سه تخلف عمده شامل تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و عدم کنترل وسیله نقلیه عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای در نوروز بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دور دوم سفرهای نوروزی در حال اتمام است امیدواریم رانندگان نسبت به مدیریت زمان در تعطیلات اقدام کرده و در ایام باقی مانده از نوروز از سفر خود در مسیرهای مواصلاتی لذت ببرند.

او متذکر شد: مسافرانی که از مسیرهای مواصلاتی برای سفرهای نوروزی استفاده می‌کنند باید نسبت به استراحت کافی در طول مسیر اقدام کنند تا احتمال مخاطرات جاده‌ای به حداقل برسد.

سردار رادان در خصوص ایجاد استراحتگاه‌های بین راهی نیز گفت: برخی از استان‌ها در زمینه ایجاد استراحتگاه‌های بین راهی عملکرد خوبی داشته‌اند و استان فارس نیز در این بخش توانسته جز استان‌های خوب در سطح کشور باشد.

وی ادامه داد بیشترین تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می‌پیوندد.

وی از راه اندازی مرکز تحلیل داده در فرماندهی انتظامی کل کشور خبر داد و گفت: پلیس آینده پلیسی مقتدر و تخصصی است از این رو مرکز تحلیل داده در فراجا تشکیل شده تا پلیس‌های تخصصی از محتواهایی که مرکز داده برای آنها تدارک دیده است استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied