شمانیوز
شما نیوز

معاون اول قوه قضاییه خبر داد:

تعقیب قضایی ۷۳ آمریکایی مرتبط با ترور شهید سلیمانی

معاون اول قوه قضاییه گفت: شهادت سردار قاسم سلیمانی که به عنوان نماینده کشور ایران و با دعوت رسمی عراق عازم این کشور شده بود، مصداق بارز تروریسم است و قوه قضاییه رسیدگی به این جنایت را در دستور کار قرار داده و تاکنون برای ۷۳ آمریکایی در این ارتباط جلب دادرسی و کیفرخواست صادر شده است. ا

تعقیب قضایی ۷۳ آمریکایی مرتبط با ترور شهید سلیمانی

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی به عنوان اقدام علیه امنیت ملی ایران شناخته میشود و دولت و قوه قضاییه با پشتیبانی مردم رسیدگی به این جنایت را دنبال می‌کند و تاکنون ۸۰۰ مکاتبه قضایی خطاب به  ضابطان حقوقی انجام داده و ۱۲ هزار برگ مستندات حقوقی را در قالب ۶۰ جلد جمع‌آوری کرده است.

وی افزود: در این پرونده ۹۷ ردیف متهم شناسایی شده اند و تا کنون برای ۷۳ نفر امریکایی قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست صادر شده است.

او گفت: از جمله این افراد ترامپ رییس جمهور سابق امریکا است که به صراحت دستور این حمله تروریستی را صادر کرده و محاکمه او به عنوان مباشر معنوی این حمله با حمایت همه آحاد مردم ایران اسلامی در دستور کار قرار دارد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: تا کنون به ۹ کشور که احتمال دخالت آنها در هماهنگی‌های این حمله تروریستی وجود داشته درخواست همکاری قضایی جداگانه ارسال شده و چندین پاسخ نیز در این زمینه دریافت شده است.

مصدق ادامه داد: بر اساس توافقات قضایی با عراق تا کنون ۴ دور مذاکره در خصوص پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام شده و این نشست‌ها هنوز هم ادامه دارد.

وی ضمن قدردانی از طرف عراقی در این زمینه، اظهار کرد: عراق در تعقیب جنایتکاران این پرونده حقوقی پای کار است.

او با اشاره به برپایی نشست‌های تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، گقت: امید است که در این نشست‌ها چهره کریه استکبار جهانی برای همگان روشن شود که مدافع و ضد حقوق بشر در عمل چه کسی است.

وی افزود: امروزه نظام سلطه با ادعای حمایت از حقوق بشر سنگین ترین هجمه‌های خود را متوجه ملت‌های آزاد و مستقل می کند و افشای نیت آنها برای ملت های مقاوم از مقدس ترین اقدامات و مصداق جهاد تبیین است.

وی یاداور شد: بعد از ۱۱ سپتامبر مبارزه با تروریسم محور حقوق بین الملل شد و در این شرایط آمریکا با استفاده از فضای احساسی شکل گرفته پس از سقوط برج‌های دوقلو توانست افکار عمومی را برای حمله به عراق با خود همراه کند اما خود مرتکب نقض حقوق بشر شد.

معاون قوه قضاییه بیان کرد: پس از ایجاد نهضت بیداری اسلامی و حرکت‌های ملت‌های آفریقا در آزادی از یوغ سلطه‌گران و قذافی و مبارک و گرایش انها به اسلام ناب، نظام سلطه در یک ابتکار شیطانی نسخه جعلی از اسلام را شکل داد که مورد قبول هیچ یک از گروه های مسلمان اهل سنت و شیعه نیست.

وی گفت: استکبار جهانی با تشکیل دولت‌های به ظاهر اسلامی قصد دارد دولت‌های خشن و خودکامه را به نام اسلام حاکم کند تا با از بین بردن محور مقاومت و تفکر شیعی شجره خبیثه داعش را جایگزین کند.

وی اذعان کرد: اگر شاهد استقرار این جرثومه در دنیای اسلام بودیم میدیدیم که آمریکا و جهان استکبار روابط گرمی را با آنها شکل می‌داد اما شجاعت مدافعان حرم و رهبری مقام معظم رهبری بسیج مردمی فراگیری را علیه آنها شکل داد.

وی بیان کرد: مطالعه رفتار داعش نشان می دهد که تفکر آنها حدف اسلام ناب و اصیل است و تفکرات آنها در اتاق فکرهای غرب و صهیونیست شکل گرفت و در مقطعی زمانی از سوی برخی کشورهای مسلمان تامین مالی شدند.

وی اظهار داشت: اقدامات داعش در عرصه جهانی مصداق جرایمی مانند نشر تنفر مذهبی، حمله به غیر نظامیان و نسل کشی، جنایت جنگی و اقدام علیه بشریت است و دیوان کیفری بین المللی صلاحیت رسیدگی به آن را دارد.

گفتنی است دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب به میزبانی شیراز ، سومین حرم اهل بیت (ع) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی