شمانیوز
شما نیوز

کشف ۲ و نیم میلیارد دارو‌ی قاچاق در شیراز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کشف بیش از ۲ و نیم میلیارد ریال دارو‌ی قاچاق در یک منزل مسکونی در شیراز خبر داد.

کشف ۲ و نیم میلیارد دارو‌ی قاچاق در شیراز

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر محمدجواد راعی گفت: پس از شناسایی و رصد بازرسان این دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی و دریافت مجوز از دستگاه قضایی، با همکاری نیروی انتظامی از یک منزل مسکونی در غرب شیراز، ۱۲۱ قلم از انواع دارو به ارزش بیش از ۲ و نیم میلیارد ریال، کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه در این بازرسی و نظارت، برخی از دارو‌های قاچاق کشف شد، گفت: برخی از این دارو‌های توقیف شده شامل انواع ژل‌های بوتاکس، مزوژل و انواع فیلر تزریقی قاچاق و غیرمجاز است.

وی با هشدار به تشدید نظارت‌ها بر وضعیت دارو‌های زیبایی و اقلام آرایشی و بهداشتی در جلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز و قاچاقچیان دارو،اظهارداشت: توزیع و عرضه انواع ژل و بوتاکس، مزوژل و انواع فیلر تزریقی رایج تنها در داروخانه و درمانگاه‌های دارای مجوز از وزارت بهداشت، مجاز است و هرگونه خرید، فروش، نگهداری آن در سایر اماکن جرم محسوب می‌شود.

او ضمن درخواست از فعالان این حوزه در خصوص تبعیت از قانون زنجیره تامین کالا‌های سلامت محور، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied