شمانیوز
شما نیوز

تاکید امام جمعه شیراز بر ازدواج جوانان و فرزندآوری

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به بیش از ۱۰۰ روز ایستادگی ملت غزه در برابر ظلم و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: غره پای کار دینداری و حمایت از امت اسلامی و حفظ قدس شریف ایستاده است.

تاکید امام جمعه شیراز بر ازدواج جوانان و فرزندآوری

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن بزرگداشت ۲۹ دی ماه به عنوان روز غزه، اظهار داشت: مقاومت مردم غزه در بیش از ۱۰۰روز گذشته تنها برای زمین خود نیست بلکه برای حفظ قدس شریف به عنوان قبله نخست مسلمانان و این هدف است تا دشمنان اسلام گمان نکنند می‌توانند در قبال مسلمانان هر ظلمی بکنند و کسی در مقابل شان نایستد.

وی افزود: ملت غزه بیش از یکصد روز است که طوفان در خانه دشمن انداخته و پایداری می‌کنند، مردم بی‌دفاع زیر بمباران هستند اما دست از آرمان‌های خود برنداشته‌اند و می‌گویند "قدس باید آزاد شود".

وی به نقل از اسماعیل هنیه در گفت وگو با وزیر و مسئولان وزارت امور خارجه ایران، گفت: غزه پای کار اسلام و مقاومت خود ایستاده است و برای خیلی بیش از این نیز آمادگی دارد.

وی بیان کرد: رهبر مقاومت حماس در پاسخ به این سوال که با چه روحیه و جراتی اقدام به طوفان‌الاقصی کردید، گفته پاسخ این سوال را باید به همه داد، غیر از ملت ایران؛ چرا که ما این روحیه را از مکتب امام حسین (ع) یاد گرفتیم که شما به ما معرفی کرده‌اید، شهدای غزه دنباله راه شهدای شما و نوع عمل و کردار آنها هستند.

امام جمعه شیراز مقاومت ملت غزه را درسی بزرگ برای همگان دانست و اذعان کرد: مردم این باریکه روحیه مقاومت خود را زیر بمباران سنگین رژیم صهیونیستی حفظ کرده‌اند، در حالی که امروز برخی مردم با اندک سرد و گرمی و ناملایمت‌ها از زندگی ناامید می‌شوند و حتی دست به خودکشی می‌زنند.

وی تاکید کرد: ما ملت ایران نیز فریاد می‌زنیم که تا آخرین سنگر ایستادگی مردم غزه، دست از حمایت آنها برنمی داریم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، ضمن تبریک ولادت امام محمد تقی (ع) در روز دوشنبه و ۱۳ رجب مصادف با ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، گفت: حضرت مولی‌الموحدین آمد تا توحید را چنانکه بشر باید بفهمد آموزش دهد و آزادکننده بشریت از قید بندگی غیرخدا است.

وی با برشمردن فواید فرزندآوری و ازدواج جوانان، بیان کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ارزش‌های والای خانواده و فرزندآوری دارد که باید برای زندگی امروز نیز بازتعریف و معرفی شود چرا که تمدن مخالف در حال فعالیت فرهنگی علیه آن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied