شمانیوز
شما نیوز

معاون صمت فارس خبر داد:

تشدید نظارت بر بازار در آستانه نوروز

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت،معدن و تجارت فارس از آغاز اجرای طرح تشدید نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: در این طرح بازدیدهای مستمر و روزانه توسط ۲۰۰ بازرس از واحدهای صنفی انجام می‌شود.

تشدید نظارت بر بازار در آستانه نوروز

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، مهدی حسنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه نوروز و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با توجه به نیاز مردم برای تأمین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی برای جلوگیری از احتکار و عدم افزایش قیمت کالاهای پرمصرف و اولویت دار، طرح بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی از نیمه دوم اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی افزود: گروه های کالایی و خدماتی در این طرح مورد پایش و نظارت مستمر قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: این بازرسی‌ها نظر به اقتضای شرایط ویژه ایام پایانی سال، همچنین هماهنگی‌های لازم برای اجرای بهینه طرح و برگزاری گشت‌های مشترک نظارتی برای رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی انجام شده است.

وی گفت: این طرح ویژه با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و همچنین به منظور پوشش فعالیت‌های نظارتی بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام می‌شود.

معاون بازرسی اداره کل صمت فارس ادامه داد: ۲۰۰ نفر در استان فارس در قالب اکیپ‌های بازرسی متشکل از بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس و همچنین بازرسان سایر سازمان ها از جمله جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل میراث فرهنگی با همکاری بسیج اصناف و ناظران افتخاری وضعیت نرخ کالا و خدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت‌دار در سطح عرضه و عملکرد صنوف را به صورت ویژه و شبانه روز رصد می‌کنند.

او اظهار کرد: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، پایش وضعیت تأمین و توزیع مایحتاج عمومی متناسب با میزان تقاضا، جلوگیری از تخلفات احتمالی، نظارت بر مراکز نگهداری عمده کالا از مهمترین اهداف اجرای این طرح نظارتی است.

حسنی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه و عدم صدور صورتحساب می‌توانند موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ سامانه رسیدگی به شکایات این اداره کل و یا تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ اتاق اصناف فارس اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی بازرسان قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied