شمانیوز
شما نیوز

برگزاری امتحانات نهایی دوره متوسطه فارس در ۱۲۲۰ حوزه آزمون

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:امتحانات نهایی دانش‌آموزان دور دوم متوسطه استان در یک هزار و ۲۲۰ حوزه آزمون برگزار می شود.

برگزاری امتحانات نهایی دوره متوسطه فارس در ۱۲۲۰ حوزه آزمون

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، فرشید قاسمی در نشست ستاد آزمون‌های آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: یک هزار و ۲۲۰ حوزه اجرایی امتحان نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم فعالیت خواهند کرد.

وی بیان کرد: ادارات آموزش و پرورش سراسر استان، آمار تجهیزات مورد نیاز حوزه‌های امتحان نهایی را در اسرع وقت احصا و به اداره‌کل اعلام تا خریداری شود.

او با بیان اینکه در راستای افزایش بهره‌وری باید کارها با سرعت لازمه انجام و بودجه‌های تخصیص یافته به موقع جذب شوند، گفت: سال گذشته ۳۶۷ حوزه اجرایی امتحان نهایی داشتیم که به واسطه نهایی شدن دروس پایه دهم و یازدهم، آمار حوزه‌های اجرایی به ۱۲۲۰ حوزه افزایش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های شبه نهایی افزود: با استفاده از کانال‌های اطلاع‌رسانی در شبکه شاد و بارگذاری نمونه سوالات زمینه برگزاری آزمون‌های شبه نهایی در سراسر استان را فراهم می‌کنیم.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: بر اساس آمار و ارقام در سطح استان تعداد ۱۱۵ هزار دانش‌آموز مدارس روزانه در امتحانات نهایی حضور خواهند داشت لذا با احتساب مدارس بزرگسالان و متقاضیان ترمیم معدل این آمار به بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز می‌رسد.

امیر شیرازی‌نژاد بیان کرد: در برخی مناطق و شهرستان‌ها، حوزه‌های زیر ۱۰۰دانش‌آموز خواهیم داشت چنان که در سال قبل نیز تعداد ۶۷ حوزه امتحان نهایی زیر ۱۰۰ نفر داشتیم.

وی اضافه کرد: در استان فارس۲۲حوزه تصحیح اوراق امتحانات نهایی داریم، البته تمام ادارات آموزش و پرورش ما باید حوزه تصحیح داشته باشند و کار اسکن و تصویربرداری اوراق در همانجا انجام شود و حوزه‌های تصحیح ۲۲ گانه کار نظارت و پشتیبانی را بر عهده خواهند داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied