شمانیوز
شما نیوز

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل در شیراز

نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شهر شیراز ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت.

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل در شیراز

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: افزایش نرخ کرایه جا به جایی مسافر در شهر شیراز از امروز اجرا می‌شود که بر اساس مصوبه صد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در ناوگان اتوبوسرانی، مینی‌بوس و تاکسی‌های درون شهری شیراز بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت.

 

مجتبی زوربخش با بیان این که رانندگان همه خودرو‌های حمل و نقل عمومی شهر شیراز موظفند برچسب افزایش کرایه را در معرض دید مسافر نصب کنند اظهار داشت: واحد نظارت و بازرسی از امروز بر نحوه دریافت و پرداخت کرایه نظارت می‌کنند.

 

وی افزود: نرخ کرایه خطوط روزانه، شبانه و دربستی ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس ۲۵ درصد نسبت به پارسال افزایش یافت و نرخ کرایه در خطوط تغذیه‌کننده بدون احتساب ورودی محاسبه و دریافت کرایه نقدی در ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس حذف شد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی به ازای هر کورس هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد و نرخ تاکسی‌های ویژه فرودگاه، بی‌سیم، ترمینال، راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل نیز ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافت.

پیش از این نرخ کرایه تاکسی درون شهری ۸۰۰ تومان و نرخ کرایه اتوبوس واحد درون شهری بر اساس طول مسیر و منطقه متفاوت بود.

 

او گفت: نرخ کرایه به گونه‌ای افزایش یافته است که بخشی از هزینه‌های زندگی رانندگان را تامین کند و علاوه بر آن، پرداخت آن برای مسافر سخت نباشد.

وی با بیان این که برای رفع مشکل کرایه‌های خرد چاره اندیشی شده است افزود: در حال انتخاب پیمانکار و قرارداد با بانک برای تجهیز ناوگان تاکسیرانی شیراز به دستگاه کارت خوان هستیم.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: هم اکنون اتوبوس‌های شهری همه مجهز به دستگاه کارتخوان هستند و تا دو ماه آینده همه تاکسی‌ها نیز به دستگاه کارتخوان مجهز می‌شوند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied