شمانیوز
شما نیوز

نجات جان ۴۸۱ تبعه افغان در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ۴۸۱ پناهجوی افغان رها شده در ارتفاعات شهرستان لارستان نجات یافتند.

نجات جان ۴۸۱ تبعه افغان در فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان با اقدام به موقع مانع از سردرگمی و فوت تعداد زیادی اتباع بیگانه رها شده در کوه‌های اطراف آن شهرستان شدند. 

وی افزود: به دنبال تحولات منطقه در مرز‌های شرقی و هجوم پناهندگان غیرمجاز به کشور، ماموران انتظامی لارستان از طریق گزارش‌های مردمی مطلع شدند تعداد زیادی اتباع بیگانه به صورت خانوادگی وارد ایران شده اند و متاسفانه افراد سود جو و کلاهبردار آنان را در کوه‌های اطراف لارستان رها کرده اند. 

او ادامه داد: موضوع در دستور کار قرار گرفت و سریعا ماموران انتظامی در قالب ۸ اکیپ پس از هماهنگی با مقام قضائی به صورت پیاده و همچنین بوسیله یک فروند بالگرد متعلق به اورژانس به کوه‌های صعب العبورلارستان اعزام شدند.

ماموران پس از ساعت‌ها جستجو ۴۸۱ نفر از اتباع بیگانه که به صورت خانوادگی در کوه‌های اطراف لارستان سردرگم و به دلیل نداشتن آب و غذا و گرمای بیش از حد هوا احتمال مرگ و میر آنان وجود داشت، را پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی به دلیل رعایت حقوق شهروندی پس از ساماندهی در مکانی مناسب امکانات اولیه را در اختیار این افراد پناهنده قرار دادند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و اقدامات قانونی از طریق دستگاه قضائی انجام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied